Klacht NPO: Overkill aan sport op tv

Monique Helene

Zaterdag 23 juni om 16.30u zet ik de tv aan en is er op 2 kanalen tegelijkertijd sport te zien! Dit kan gewoon echt niet! Is het nog niet genoeg dat er een zender nu met het WK fulltime in beslag genomen wordt door een balletje? En dat er bij het nieuws op andere zenders ook nog eens verslag van wordt gedaan ten koste van het echte nieuws? Er wordt in het nieuws toch ook geen verslag gedaan van wie er vandaag op nummer 1 staat in de top 40, welke video's er vandaag trending waren of de laatste modeshows in Milaan? Sport is niets anders dan amusement, dus laten we het niet steeds belangrijker maken dan het werkelijk is! Niet-sportliefhebbers hebben ook belastinggeld betaald aan de NPO en hebben gewoon recht op normale televisie-programma's!

Ik verlang permanente oplossingen voor deze verkwisting van ons belastinggeld! Her en der een uurtje sport op televisie is prima, maar daar hoeven niet 2 zenders gelijktijdig voor vrij gemaakt te worden! Zoveel programma's moeten geschrapt worden om maar te bezuinigen, terwijl er een hele zender fulltime ingericht is voor sport! Dit mag nooit meer gebeuren! Ook wil ik geen sportitems meer in het nieuws vermeld hebben, tenzij er ook daadwerkelijk nieuws is, zoals gouden medailles of wie er wereldkampioen is geworden. Graag wil ik namens de meeste dames en niet-sportliefhebbers excuses voor de misstanden die op dit gebied tot dusver hebben plaatsgevonden met de plechtige belofte ons belastinggeld bij de NPO te verdelen over een diverser programma-aanbod!

Wij vinden dat NPO hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over NPO?