Klacht NPO: Respectloos en kwetsend

#feestdecember

Wat ontzettend jammer en kwetsend dat de NPO in het Sinterklaasjournaal (11-11-2020) de plaatsnaam Kruisigem (naast een Jezusbeeld) als zijnde een grapje gebruikt. Totaal niet nodig. Zeer verwarrend om dit te gebruiken bij een kinderprogramma. Ik kan me niet voorstellen dat hier niet over na is gedacht. Er zou toch ook geen plaatsnaam zijn gebruikt wat respectloos zou zijn geweest voor moslims of Boeddhisten etc? Het is een feest voor alle kinderen, welke afkomst of religie dan ook. Sowieso is een dergelijk grapje niet passend in een kinderprogramma. Wij leren kinderen van alles over de “ vreedzame wereld” zoals wordt aangeboden in lesprogramma’s op school en dan wordt er een grapje als deze in een kinderprogramma verwekt. Ik vind het totaal niet passend en respectloos.

Graag een reactie. Misschien goed om als redactie het hier nog een keer over te hebben, wat de impact is van dergelijke grapjes.

Wij vinden dat NPO hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over NPO?