Klacht NSSpoordeelwinkel.nl: NS meet met 2 maten als het gaat over de privacywet

Costa Geerdis

Vanochtend kreeg ik een excuusbrief van de NS dat ze hadden een aanmaning gestuurd naar een geheel verkeerd adres. In deze aanmaning stonden mijn naam, adres en bankrekeningnummer. Dat noem ik een grove schending van de privacywet, maar fouten worden nu eenmaal gemaakt.
Mijn klacht is als volgt: ik heb maanden geleden al betaald, dus ben geen onderwerp voor een aanmaning.
Verder heb ik naar aanleiding van deze brief gebeld of ze in het systeem konden kijken op welke datum (2015!) mijn betaling was verwerkt. Hiervoor had de juffrouw aan de telefoon niet alleen mijn naam en adres nodig, maar ook mijn geboortedatum. Toen ik deze niet door de telefoon wilde geven zei ze dat zij i.v.m. de privacywet mij niet verder kon helpen en hing op.

Dat ook de NS de privacy respecteert en geen geboortedata vraagt wanneer dat niet nodig is. Ik geef naam, adres en kaartnummer lidmaatschapsnummer en dat lijkt me voldoende voor een eenvoudige vraag. Zij willen dus de volledige prive gegevens over de telefoon en dat lijkt me in grote tegenstelling met hoe zij zelf de privacy met voeten treden.
Wat wil ik: af van vragen over geboortedata. Het is té fraudegevoelig als je alle andere gegevens al in je bezit hebt.

Wij vinden dat NSSpoordeelwinkel.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?