Klacht Nederlands Talen Instituut NTI: NTI treedt meedogenloos op tegen medische/juridische feiten oordeelt de rechtbank

micheal

Eindelijk de uitspraak van de geschillencommissie gehad en zoals verwacht moet NTI sowieso het lesgeld terug betalen want zij heeft gewoon geen enkel rekening met mijn situatie gehouden en gewoon onmenselijk gereageerd door incasso bureaus te sturen etc. buiten dat om ben ik wel benieuwd wat zij nu te zeggen hebben als antwoord, de laatste keer werd er gezegd dat er een coulante voorwaarde was opgesteld wat onzin was want er werd helemaal geen oplossing aangeboden alles werd afgewezen, en op de klacht kwam amper een normaal antwoord maar een standaard antwoord ( u heeft geen 32 punten behaald) terwijl ik bezwaar maakt om onder andere medische redenen etc. en dat de 21+ toets niet aansluit op de opleiding dit weigerde NTI om te laten toetsen absurd vind ik zelf zij gebruiken die toets toch niet meer maar zijn waarschijnlijk bang om toch gesnapt te worden. Gelukkig worden alle onkosten van mij nu vergoed en moeten zij de lesgeld en proces kosten zelf betalen. Wel is mijn studievertraging die ik hierdoor heb gelopen ( misgelopen kans) omdat ik niet hiernaast nog naar school kon gaan terwijl dit wel zou kunnen als ik was ontbonden van het nti contract. En ik kan niet naast €314 per maand voor een andere school betalen omdat nti mij al verplichte dit te betalen, en hierdoor kon ik niet naar een andere school en zie dit als misgelopen kans. In de uitspraak wordt dit niet besproken ik heb de commissie alsnog benadert om hier een oordeel over te geven, want als het NTI de lesgeld en onkosten moet terug betalen aan mij , dan vind ik het niet raar om te concluderen dat ik hierdoor wel degelijk kansen heb gemist als ik in september wel gewoon 5 dagen naar een regulieren school zou gaan. Ik zou alsnog iedereen adviseren om naar de geschillencommissie te stappen als zij denkt dat zij gelijk heeft want van het NTI kun je ieder geval geen normale klachten afhandeling verwachten. Ook heb ik wederom een verzoek gedaan tot een gesprek met de directie of klachtenfunctionaris , het zou mij niet verbazen als dit wederom na de vierde/vijfde keer wordt afgewezen.

Bijlage : de uitspraak van de geschillencommissie.

persoonlijk gesprek met de directie en ook de studievertraging erkennen, en toegeven dat de fout niet bij een ander ligt maar bij de slordigheid van het NTI.

Nederlands Talen Instituut NTI is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

micheal
    Vandaag gebeld naar nti om 1 en ander te bespreken omtrent de onkosten vergoeding zegt de klanten service mede werker dat zij geen contact wilt omdat zij de uitspraak nog afwachten. Ik mocht geen eens uitpraten om te zeggen dat nti dit formeel al heeft ontvangen en zelfs een cctje in de mail van de behandelaar. En nog in het online dossier dat zij direct kan inzien. Elke keer dat ik nu weer belt wordt er nog steeds bij het horen van mijn naam al neergelegd dit is gewoon te absurd voor woorden. Echt belachelijk die mensen bij de klantenservice misschien moeten zij zelf een opleiding bij nti volgen. Kan er echt kwaad om worden.
    micheal
    Nog geen uitspraak van het Kifid ontvangen
    micheal
    Kreeg een bericht van ene juridisch adviseur van Nti wat een grappen maker, die wilde vast advocaat worden alleen is hem dat net niet gelukt. De directie assistente Mw. Corona Veerman geeft aan dat zij alles en het hele dossier heeft doorgestuurd naar dhr. Bonaparte die een advies geeft na telefonisch gesprek blijkt dat dhr. Bonaparte amper het gehele dossier heeft , in tegendeel zegt het dossier van 180 pagina's te hebben doorgenomen en de balangrijkste documenten dat ik formeel aangaf te willen ontbinden etc. Niet te hebben gezien. Dit is gewoon te belachelijk voor woorden en dan wilt het Nti tegen de bindende uitspraak marginaal laten toetsen, het is niet 1 onderbouwing die ik gebruikt maar ruim 3 zij weten dus totaal niet waar zij mee bezig zijn. Overigens de toon die dhr. Bonaparte aankaart is Totaal onacceptabel. Ik heb een verzoek gedaan omtrent de onkosten die ik heb gemaakt en gevolg kosten dit weigert Nti te betalen, en komt bedreigend om het tot nu toe maar zo te laten? Ik zal mooi alle studenten ervan op de hoogte stellen en publiceren hoe nti zich gedraagt. Overigens ben ik erachter gekomen dan nti een onderdeel is van NCOI ook goed op te weten;). En nu durft nti niet meer te reageren na de uitspraak?
    Nog steeds niets vernomen
    Nog niets vernomen
    Niets vernomen
    Nog niets vernomen
    Klacht staat nog open

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren