Klacht NTvG: Opzegging in strijd met Wet van Dam

sanderslager

Het NTvG zegt als vakblad buiten de voor consumenten geldende Wet van Dam te vallen, met als gevolg dat abonnementen automatisch met een jaar verleng worden. Wordt hiermee de wet overtreden?

Het magazine presenteert zich in de voorwaarden als magazine voor 'personen die handelen in de uitoefening van een medisch beroep':

,,Het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde verschijnt wekelijks als vakblad voor artsen, artsen in opleiding, studenten geneeskunde en medische wetenschappers. Het NTvG bevat specifieke wetenschappelijke informatie en staat geregistreerd als vakliteratuur voor personen die handelen in de uitoefening van een medisch beroep. Deze vakliteratuur valt buiten de wet van Dam."

Naar mijn mening is dit een onjuiste interpretatie en is vakliteratuur louter bestemd voor bedrijfsabonnementen. Graag krijg ik hier opheldering over.

Opzegging van het contract binnen de regels van de Wet van Dam, dus met ingang van de volgende maand.

NTvG
    Geachte heer Slager,

Bij toeval kom ik uw vraag tegen op klachtenkompas.nl., vandaar deze reactie, een aantal maanden na uw plaatsing.
    Wanneer een persoon een abonnement afsluit vanuit zijn/haar beroep, dan betreft het vakliteratuur (fiscaal 100% aftrekbaar). Wilt u uw abonnement opzeggen en bent u student, dan gelden andere opzegregels.
    Heeft u problemen ondervonden met opzeggen, wilt u mij dan een mail sturen dan zoeken wij een gepaste oplossing.

Mirjam Zwetsloot
    m.zwetsloot@ntvg.nl

Ook een klacht indienen over NTvG?