Klacht NUgezond.com: Oplichtingspraktijken NuGezond

Jeannysteca

Dit bedrijf heeft mij een aantal jaren geleden telefonisch benaderd om vitaminepillen aan te bieden met als belofte dat ik, bij ontevredenheid, binnen 3 weken weer mocht opzeggen. Na 5 weken werden de pillen pas geleverd, maar met als ingangsdatum voor de opzegtermijn de datum van het telefoongesprek, waardoor ik dus niet meer kosteloos op kon zeggen. Zoals destijds vaak bij het bedrijf in kwestie is aangegeven, heb ik nooit de producten van de firma geaccepteerd en telkens in dezelfde, ongeopende verpakking geretourneerd.
Het blijven verhalen van de kosten op mij is een onheuse praktijk vanuit dit bedrijf, waar ik niet van gediend ben en wat zelfs al ter sprake is gebracht in een uitzending van RADAR.
In 2014 heb ik bovenstaand aan de deurwaarder bekendgemaakt, die mijn bezwaar optekende en zelfs bevestigde bekend te zijn met de praktijken van deze firma.
In 2015 ontving ik opnieuw een aanmaning omtrent een `openstaand‘ bedrag dat ik nog verschuldigd zou zijn aan dit bedrijf dat inmiddels al 3 keer van naam is veranderd. Te weten: NuGezond.com, Vitamins in Motions B.V. en Abonnementsproducten Nederland B.V.
29 mei jl., 3 jaar later(!!), ontving ik middels email opnieuw een aanmaning, ditmaal van RYND, met een aanbod voor een kwijtschelding.
Nadat ik Nu Gezond én RYND gisteren meerdere malen ‘verrassend genoeg’ tevergeefs geprobeerd heb te bellen heb ik hulp ingeschakeld van het Juridisch Loket. Ook heb ik de politie inmiddels gesproken en raad gevraagd. Zoals ik verwachtte kwam er direct bevestiging bij het horen van de namen Nu Gezond, Intrim Justitia en Rynd. Er is mij dan ook door de politie sterk geadviseerd aangifte te doen van oplichting en vooral het door Nu Gezond en Rynd gestelde openstaande bedrag niet te voldoen. Het is nu dus ook klaar.
Ik verwacht een bevestiging dat mijn dossier per direct gesloten is en dat mijn gegevens uit het systeem gehaald zijn, zodat ik niet over 3 jaar opnieuw energie moet steken in het voorkomen van oplichtingspraktijken.
Bovenstaand is ook per mail en per post aan jullie verzonden.

Bovenstaand is ook per mail en per post aan jullie verzonden.

Jeannysteca
    Inmiddels van Rynd een bevestiging ontvangen dat ze het dossier hebben gesloten en mijn gegevens hebben verwijderd, maar zoals te verwachten nog niks van Nugezond gehoord.
    Jeannysteca
    en nog steeds geen reactie.. ook telefonisch niet bereikbaar.

Ook een klacht indienen over NUgezond.com?