Opgelost door NUON: Aggressieve verkoop van energiecontracten aan de deur aan hoogbejaarden door Nuon

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 288427
Gebruiker
J.H. Reichart Hzn
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Mijn vader is 95 jaar en woont nog zelfstandig. Gisteren kwam een medewerker van Nuon aan de deur om mijn vader over te laten gaan van energiecontract van Greenchoice naar Nuon. Hij gaf aan dat mijn vader veel voordeliger uit zou komen.
Toen ik binnen kwam lag mijn vader zijn legitimatiebewijs op tafel en de medewerker van Nuon had op zijn mobiel een nummer gedraaid en de mobiel aan mijn vader gegeven.
Ik heb gezegd dat mijn vader het gesprek beter kon beëindigen. Dat heeft hij gedaan.
De medewerker van Nuon heeft aan mij uitgelgd wat het voordeel voor mijn vader zou zijn. De uitleg klopte echter niet. De prijs die mijn vader zou gaan betalen was hoger. Hij zou alleen €2,00 per maand voordeliger uit zijn als hij zijn totale contact (3 jaar) zou afmaken. Anders is mijn vader €10 per maand duurder uit.
Ik vind de werkwijze van Nuon nogal aggressief en de informatie die de medewerker heeft verstrekt nogal tendentieus.
Tevens ben ik niet zeker of er nu wel of geen contract is afgesloten

De oplossing

Dat Nuon zo snel mogelijk contact met me opneemt ( zelf geprobeerd maar zijn telefonisch en via chat niet te bereiken.
Tevens in de toekomst afziet van deze aggressieve manier van verkoop van energiecontracten.
En tenslotte excuus aanbiedt.

1 reactie

  1. Auteur
    NUON
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste J.H. Reichart Hzn,

    Vervelend om te lezen dat u dit zo hebt ervaren. We zorgen ervoor dat er contact met u wordt opgenomen.

    Groet, Joeri

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.H. Reichart Hzn
Datum
Uiteindelijke oplossing Ik heb antwoord op mijn vraag gehad. En er is excuus aangeboden.
Status
opgelost
Beoordeling
happy