Klacht NUON: Eindafrekening

Rachella

In december 2014 zijn wij een contract aangegaan met energiemaatschappij Nuon. Een niet al te hoog contract aangezien we beide in de horeca werkte en we dus vrijwel weinig thuis waren. In juli 2016 hebben wij dit contract opgezegd omdat de relatie in mei verbroken is en wij beide in augustus verhuisden van het adres. Nu hebben wij de eindafrekening gekregen van de afgelopen maanden, waarbij de eindafrekening schrikbarend hoog is, maar liefst €289,46, er is meteen contact opgenomen en er werd gezegd dat er in de afgelopen maanden meer energie gebruikt is dan in het hele jaar 2015, waar wij bij de eindafrekening een bedrag van €100,- terug gekregen, daarna is het contract ook met een aantal euro's in de maand verhoogd. Wij hebben in het jaar 2016 een nieuwe meter gekregen en hebben het vermoeden dat het hier mis gaat, aangezien de relatie in mei is verbroken en we beide minder in het huis waren en er in de maand juli zelfs nog maar een persoon aanwezig was in het huis.

Graag willen wij dat er naar een oplossing gezocht word, voor de meters, want het is natuurlijk vreemd dat je in 7 maanden tijd meer energie gebruikt in een jaar tijd, waarvan er ook 1 maand maar een persoon heeft gewoond.

NUON
    Goedenavond Rachella,

Om maar met de deur in huis te vallen, het enige dat wij zien en binnenkrijgen, dat zijn de meterstanden. Op basis van meterstanden maken wij de energienota. De meter is niet van ons en wat er zich in de woning van de klant afspeelt dat zien we niet. Als je twijfelt aan het functioneren van de meter, kun je daarover contact opnemen met de eigenaar van de meter, je netbeheerder. Alleen ben je inmiddels verhuisd begrijp ik en kom je niet meer terug in de woning.
    Een andere veroorzaker van een hoger dan verwacht verbruik kan ook worden gezocht in de woning zelf (als je daar nog woont). Misschien dat er een apparaat defect is geweest dat voor het hoge verbruik heeft gezorgd.
    Misschien kun je nog eens met de nieuwe bewoner aan tafel om te informeren of zij ook een hoger verbruik hebben.
    Wij kunnen niets voor je doen op dit moment behalve het aanbieden van een betalingsregeling over het bij te betalen bedrag. Als je dit wilt, horen we het graag.

Vriendelijke groeten,
    Barry, Nuon Webcare