Klacht NUON: Eindafrekening

Fam. van den Boogaart

Via de consumentenbond met het energiecollectief zijn wij per 7 augustus 2013 overgegaan van de Nuon naar Budgetenergie. We hebben een eindafrekening van Nuon ontvangen die alleen ging over de netkosten maar niet over het verbruik tot 7 augustus. Ondanks herhaaldelijke contacten met Nuon (o.a. een mail op 30 okt. en later nog een met aansluitend telefonisch contact) waarbij ons beloofd werd dat de eindafrekening over onze verbruiken verrekend zouden worden hebben wij die, vandaag 4 januari 2014, nog steeds niet ontvangen. Wel zijn we vrij kort na 7 augustus gebeld of we terug wilde keren bij Nuon met waarlijk fantastische aanbiedingen. We zijn daar niet op in gegaan omdat we het contract met budgetenergie willen eerbiedigen. Maar de eindafrekening komt maar niet terwijl wij in de veronderstelling verkeren dat er een (wettelijke?) plicht is om deze binnen korte tijd naar de afnemer te sturen.

Snelle toezending van een correcte eindafrekening van ons verbruik van gas en electriciteit plus vergoeding voor de inspanningen die we hebben moeten doen (veel bedrijven staan direct klaar met incassokosten als wij als klant niet vlot betalen, dus dat lijkt ons nu redelijk) en al gedaan hebben om deze afrekening te krijgen en als we geld terug krijgen rentevergoeding

NUON
    Goedemiddag meneer Van den Boogaart,
    Zojuist hebben wij u gesproken naar aanleiding van uw bericht. Wij hebben met u afgesproken dat u op zeer korte termijn een eindafrekening van ons ontvangt. We willen u vriendelijk bedanken voor uw geduld in deze kwestie.
    Met vriendelijke groeten, Pauline Jaspars, namens Nuon Webcare