Klacht NUON: Extreem hoge naheffing NUON

Marlijn van Schaik

Ongeveer een jaar geleden zijn wij overgestapt naar NUON. Het termijnbedrag werd toen vastgesteld op €95,26. Gedurende het hele jaar hebben wij verder geen tussencontroles gehad dus altijd hetzelfde bedrag betaald. Afgelopen week kregen wij ineens het bericht dat wij een naheffing hebben van €1605,36. Dit kwam voor ons heel onverwacht en zijn geschokt. Wij kunnen ons niet voorstellen dat het termijnbedrag wat door Nuon in eerste instantie is vastgesteld zo afwijkt van wat wij daadwerkelijk hebben verbruikt. Daarbij komt ook nog dat wij dit volledige bedrag voor 27 januari dienen over te maken.

Wij vinden op zijn minst dat wij een kans mogen krijgen om te controleren of de naheffing daadwerkelijk klopt (alle hulp hierbij is welkom) en in het geval er toch blijkt dat deze naheffing klopt dan zouden wij graag de mogelijkheid krijgen om dit tebetalen in termijnen. Het is een enorm bedrag en voor veel mensen niet mogelijk om dit zomaar in 1x op te hoesten.

NUON
    Goedemorgen Marlijn en Dorien,Bedankt voor jullie tijd om jullie vragen bij ons onder de aandacht te brengen. Zojuist hebben we een goede uitleg mogen geven voor het onstaan van de jaarafrekening. We hebben daarnaast een goede afspraak gemaakt.Bedankt voor het vriendelijke gesprek!Met vriendelijke groeten,Pauline
    Nuon Webcare