Klacht NUON: Foute voorlichting Nuon betaald de klant

Tennismeisje

Omdat ons pand wat verhuurd was leeg kwam te staan hebben we bij Nuon geïnformeerd wat de prijs was voor leegstand omdat we overwogen om de stroom te laten afsluiten. De dame van de Nuon servicelijn vertelde ons dat aan- en afsluiten wel honderden euro's zouden gaan kosten en het leegstandstarief € 50.00 per maand zou bedragen. Aangezien het verbruik nihil is en wij een bedrag van € 50.00 per maand wel acceptabel vonden zijn wij hiermee akkoord gegaan. Nu kregen wij onlangs de rekening met een leegstandstarief van ruim € 200.00!!! per maand! Wij zijn door een foute voorlichting van Nuon op het verkeerde been gezet want anders hadden we het toen direct laten afsluiten! Wij hebben het nu ook per direct laten afsluiten, want dit kunnen wij niet betalen. Diverse mails verzonden maar nog geen oplossing.

Ik wil het verbruik en het leegstandstarief betalen zoal afgesproken. (50.-- per maand)
Als wij een prijs neerleggen bij een klant en zien daarna dat de inkoop tegenvalt dan leggen wij dit ook niet bij de klant neer.

NUON
    Goedemiddag mevrouw Heemskerk,We hebben zojuist uw bericht uitgebreid besproken en u een e-mail gestuurd ter bevestiging van ons gesprek. Een van uw installaties is inmiddels afgesloten. Wij hebben u geadviseerd hierover nog te bellen met Liander. Hierbij wil ik u namens Nuon Webcare bedanken voor de moeite die u hebt gedaan deze kwestie bij ons onder de aandacht te brengen. U hebt ons de kans gegeven u alle informatie te geven omtrent de vastrechtkosten van uw meters. Met vriendelijke groeten,Pauline
    Nuon Webcare
    Beste mevrouw Paulien,
    Helaas zijn we het nog niet eens geworden over de uitkomst.
    In de bevestigingsmail die ik van u heb mogen ontvangen staan onjuistheden. Reactie heeft u al ontvangen via mail. Gelieve geen naam en adres via deze site te noemen maar alleen in te gaan op de feiten. Op het moment dat ik informeer bij de servicelijn wat de tarieven zijn, wordt er een leegstandstarief aangeboden van
    € 50.00 per maand. Ik ben verkeerd voorgelicht door uw medewerkster en moet dat betalen.
    vervolg.
    De voorlichtster heeft niet gezien dat wij die grote meter hadden. Op basis van een leegstandstarief van € 200.00 per maand hadden wij het direct laten afsluiten. Het afsluiten bij Liander kost niet. Het aansluiten kost € 138.00. Dan zou ik wel gek zijn om aangesloten te blijven als het leegstaat. Fijn dat u excuses maakt in de brief maar ik zou ook graag zien dat u de financiële consequenties draagt.
    NUON
    Goedemiddag mevrouw, wij hebben uw email ontvangen. We leggen deze voor aan onze afdeling Second Opinion. U wordt volgende week teruggebeld over deze kwestie. Met vriendelijke groeten,Pauline
    Nuon Webcare
    Tennismeisje
    Ik ben wel gebeld door een aardige man van de Nuon, die e.e.a. heeft aangehoord, maar ik heb nog geen oplossing hiervoor gekregen. Ik wacht het nog even af.