Klacht NUON: Geen reactie na meerdere mails te hebben gestuurd.

Klachtnummer
# 398966
Gebruiker
Energie-19
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Bij het afsluiten van ons contract werd vermeld: "Als welkomstcadeau ontvangt u een éénmalige korting op uw eerstvolgende jaarafrekening van € 200."
Wij konden dit niet terugvinden op onze jaarafrekening dus hebben daarover een mail verstuurd. Daarna nog een en tenslotte heb ik de klantenservice gebeld. Helaas moest ik na 20 minuten (!) in de wacht te hebben gestaan ophangen ivm een afspraak. Ik heb die dag nogmaals een mail gestuurd. De eerste mail heb ik half september 2019 gestuurd en we zitten nu al op eind oktober.

De oplossing

Graag zou ik een reactie op mijn vraag ontvangen hetzij per mail hetzij telefonisch. Daarnaast verwacht ik het geldbedrag ergens verrekend te zien.

5 reacties

  1. Auteur
    NUON
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Wolf,

    Ik zag uw klacht hier en neem deze in behandeling. Ik heb dit voor u gecontroleerd. Wij hebben op 28 juni 2018 een leveringscontract voor 3 jaar met u afgesproken. Deze duurde tot 31 juli 2021. Dit contract is echter op 1 mei 2019 beëindigd toen wij een aanmelding voor een ander contract van u hadden ontvangen. Door het voortijdig stoppen van het eerste contract, verviel het welkomstgeschenk. Dit is de reden dat deze niet op de jaarafrekening mee is genomen.

    Met vriendelijke groet,

    Eugene
    Vattenfall
  2. Auteur
    Energie-19
    Datum
    Beste Eugene,

    Hartelijke dank voor uw vlotte reactie.
    Allereerst vind ik het opvallend dat ik al vanaf half september tot vorige week probeer een antwoord op mijn vraag te krijgen en mij dat niet lukt, maar dat er nu wel een vlotte reactie komt op het moment dat het een klacht is.
    Verder vind ik het totaal niet terecht dat ik geen "welkomstgeschenk" meer zou ontvangen.
    Destijds ben ik (zeer actief) gebeld met een heel verhaal over verhoging van tarieven etc etc en dat het handig was om mijn contract te verlengen (!!!) met de genoemde prijzen. Zoals jullie ook wel weten suggereert deze manier van adviseren dat dit overkomt alsof deze verlenging ingaat nadat je huidige contract afloopt. Aangezien we gewoon bij Nuon blijven ga ik er vanuit dat je gewoon als klant rechthoudt op de vergoeding! Hier werd verder ook niet over gesproken (natuurlijk).
    Ik vind het eerder een laffe manier om op deze wijze vanuit Nuon onder het eerdere overstaplokkertje uit te komen.
    Het zal juridisch vast allemaal heel goed in elkaar zitten, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat je zo niet met je klanten omgaat. Ik verwacht dan ook van u dat wij, gezien het feit dat wij nog gewoon klant bij jullie zijn deze vergoeding alsnog ontvangen.
  3. Auteur
    NUON
    Datum
    Geachte heer Wolf,

    O de andere kanalen is het erg druk. Hier is da teen stuk minder. Dat is de reden dat u hier eerder antwoord krijgt.

    U geeft aan dat u had verwacht dat het contract na het contract zou komen dat op dat moment liep. Wij hebben u een contractbevestiging verzonden waarin wij aangeven per 1 mei met het nieuwe contract te starten. Wij hebben toen geen signaal van u ontvangen.

    U had op dat moment een 3 jarig contract. Wij bellen u dan niet om dat te vervangen voor een 1 jarig leveringscontract. Dit omdat wij de energie van tevoren in hebben gekocht. Als u dan een 1 jarig contract neemt, blijven wij met de energie zitten. Het kan wel zijn dat andere leverancier belden om u over te laten stappen. Wij hebben wel vaker gehoord dat ze dat doen.

    Wij hebben geen behoefte om onder afspraken uit te komen. Als aan de voorwaarden van de afspraken worden voldaan, komen wij deze ook gewoon altijd na. In dit geval was een drie jarig leveringscontract In het eerste jaar verbroken. Hierdoor verviel het welkomstgeschenk.

    Met vriendelijke groet,

    Eugene

  4. Auteur
    Energie-19
    Datum
    Ik weet zeker dat we vanuit Nuon zijn benaderd.
    Dan blijf ik het zeer vreemd en klantonvriendelijk vinden dat er vanuit Nuon niet actief is gecommuniceerd met ons over de consequentie wat betreft het verbreken van een bestaand 3-jarig contract voor een 1-jarig contract (bij dezelfde leverancier nota bene). Helemaal nu jullie aangeven dit zelf ook niet wenselijk te vinden.
    Er wordt toch ook in de aanhef gesproken over een verlenging?
    Gezien het geit dat wij meer dan een jaar bij Nuon zijn vind ik nog steeds dat wij recht hebben op het geschenk. Ik heb hier bij het overgaan naar Nuon nog wel actief op nagevraagd hoe dit zat.
  5. Auteur
    Energie-19
    Datum
    In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over ?