Klacht NUON: Hoe komt Nuon aan adr van mensen die geen contract v Nuon hebben,en daarom lastig te vallen a.d.deur

GeenEmailVoorKlacht

Al 2 weken probeer ik op telefonisch in contact te komen met NUON, maar telkens is de wachttijd meer dan 6 minuten, waarna ik ophang.
Nergens is een emailadres te vinden, de snelste, ken eenvoudigste manier om 'n klacht te melden en af te handelen.

Je kan een brief sturen, maar in deze moderne tijd, behoorlijk achterhaald en je moet maar afachten of die dan wel aankomt.

Ik heb een vraag en een klacht, over colporteurs aan de deur, die een lijst hadden met adressen van mensen uit ons appartementen complex, die nog geen Nuon contract hadden!

Ik heb ze gevraagd hoe ze aan die adressen komen, er werd beweerd van Stedin. Die hebben mij met klem laten weten, dat ze dergelijke privacy gevoelige gegevens, niet aan Energie maatschappijen doorgeven.

Dus hoe komen deze mensen aan een lijst en waarom bellen ze aan, als op de deur aangegeven staat, aan de deur wordt niet gekocht en nog een sticker vd politie, geen afspraak, deur niet openen!. Vind ik ook nogal brutaal.

Deze eenvoudige vraag gaat beantwoorden!

Geachte heer/mevrouw Ponjee,

Ik zag uw bericht hier en neem deze in behandeling.

Die informatie is die de medewerker u gaf is inderdaad onjuist. De netbeheerder geeft ons geen gegevens voor commerciële doeleinden. Wij kunnen natuurlijk wel van een adres zien of die wel of niet bij ons zitten. IS dat niet het geval, dan doen we de bewoners een goed aanbod.

U geeft aan dat we in een apartementencomplex zijn geweest terwijl er op de deur staat dat dit niet gewenst is. Sorry daarvoor. Wij behoren niet aan te bellen bij huizen waar een nee - nee sticker aan de deur zit. Heeft u een naam van de desbetreffende medewerker gekregen? Kon hij/zij met een Nuonpas legitimeren? Als u dit niet meer weet, hoor ik graag op welke datum we bij u zijn geweest.

U geeft aan dat u ons niet kon bereiken. Het is inderdaad wat drukker geweest. U kunt ons ook via Facebook en Twitter bereiken. Als u dan een privebericht stuurt, reageren we zo snel mogelijk.

Eugene
    Nuno Webcare
    Graag uw reactie!
    Hallo Pauline,
    Het is niet netjes om bij een duidelijke nee in gesprek te willen gaan, dat houden we onze collega's vaak voor. Sorry dat ze in dit geval de stickers hebben genegeerd. Gek genoeg geldt dat als je ooit klant van Nuon bent geweest, ze je wel mogen benaderen. Ik vind wel dat je als verkoper boven alles de mening van de bewoner moet zetten. Je melding heb ik doorgegeven ter verbetering van de service.

Gegevens worden door grote bedrijven opgekocht en gebruikt voor marketingdoeleinden, ingekocht bij een partij genaamd EDM. Je gegevens komen uit de Consubase van EDM. Hierin zijn o.a. reacties van deelnemers aan enquêtes en prijsvragen opgenomen, maar ook verhuisberichten van Post.nl en het KvK bestand. Wij gebruiken deze gegevens éénmalig om je een aanbod te doen en daarna worden deze gegevens meteen verwijderd. Via www.evenoverdata.nl kun je bezwaar maken.

Groet, Pauline
    GeenEmailVoorKlacht
    Waarom wordt er geen naam vd medewerker van Nuon als afzender genoemd?

Vreemd einde van een bericht: 'Groet, Pauline'!

Waarom beweren de bewuste medewerkers van Nuon, aan de deur glashard dat ze de gegevens van Stedin gekregen hebben?

NB toen ze gesommeerd werden door de voorzitter vd Huurdersvereniging om het pand te verlaten, waren ze zelfs zó brutaal om de politie te bellen! Waarom gingen ze niet gewoon weg?

Op de site van de EDM lees ik o.a.:

'We denken aan uw belang en willen niet dat u als consument onaangenaam verrast wordt.

Daarom wijzen wij onze opdrachtgevers op het uitvoeren van een balanstest.

Dit doen wij zelf ook door de doelen waarvoor onze diensten worden gebruikt, te beoordelen en eventueel af te keuren om irritatie bij u als consument te voorkomen.'

Ik was zéér onaangenaam verrast door de manier waarop de 2 medewerkers te werk gingen en uitermate geïrriteerd door hun hele houding.

Pauline

Dit is dus in strijd met hetgeen de EDM voorstaat.
    Goedemiddag mevrouw Ponjee,

Die reactie snap ik, mijn collega heet ook Pauline en daarom sluit zij haar berichtje met haar naam af.

In dit geval kunt u de informatie van mijn collega Eugene aannemen. Wij zien in ons systeem of een adres klant bij ons is of niet, de adressen die geen klant bij ons zijn bezoeken wij voor het overtuigen van een overstap. Daarom begrijp ik niet dat mijn collega's Stedin noemen, wij vragen uw gegevens pas bij Stedin op wanneer u hier duidelijk akkoord voor geeft (door middel van een handtekening). Het is overigens niet de bedoeling dat wij aanbellen wanneer u stickers heeft, die plakt u daar niet voor niets.

Verder merk ik aan uw berichten dat het contact met mijn collega's niet prettig is verlopen. Ik ga een melding maken van het feit dat zij uw sticker hebben genegeerd en niet juist antwoord gaven op de vraag hoe wij aan uw adres komen. Sorry voor het ongemak!

Groeten, Nancy
    GeenEmailVoorKlacht
    Waarom vermeldt uw collega niet gewoon, haar functie en/of achternaam bij het bericht? Dan was een dergelijk misverstand niet ontstaan.

Waarom krijg ik steeds 'n reactie van een andere medewerker? Eugene, Pauline, nu weer Nancy?

Een en ander komt allemaal niet zó professioneel over voor zo'n groot bedrijf. Wordt m'n klacht wel serieus genomen?

Verder zou ik graag van de desbetreffende 2 mensen, willen horen, omdat ik net als u niet kan begrijpen, waarom zij aanbelden, ondanks de stickers op m'n deur.

En nog belangrijker, ik zou ook graag van hen willen weten, waarom zij de politie erbij haalden, als ze nb door de voorzitter vd huurdersvereiniging, verzocht waren, het complex te verlaten. Hoe ver kan je gaan!!!

vr gr Pauline

Hallo Pauline,

Goed dat je aangeeft dat onze beider namen wat voor verwarring zorgde. Ik vermeld voortaan in dit soort situaties mijn functie. We werken in een team, niet iedereen doet elke dag hetzelfde werk. Dat wisselt waardoor je van een andere collega een volgende reactie kunt krijgen. En ja, je klacht wordt zeker serieus genomen en hangt wat ons betreft niet af van wie je vragen beantwoordt.

Je laatste vragen heb ik bij het team wat deze verkopers aanstuurt neergelegd. Zodra ik een reactie heb, stuur ik deze door. Ik wil je vragen om een week de tijd, dat moet zeker lukken.

Met groeten,
    Pauline, Nuon Webcare
    Doe ik.
    Goedemorgen Pauline

De klacht is met Mertcan besproken. Hem is duidelijk gemaakt dat hij niet bij adressen met stickers aan mag bellen. Ook hebben we hem nog eens duidelijk verteld dat de gegevens niet van Stedin komen.maar via een andere partij Hierop geeft hij aan dat hij het over het verbruik had. Hij heeft deze feedback als leerzaam ervaren en neemt dit mee in toekomstige bezoeken.

Groeten,
    Pauline, Webcare Nuon