Klacht NUON: Misleiding met contract van 11 maanden in plaats van 1 jaar

# 197260
Eef

Al vijf keer ben ik overgestapt van energieleverancier en had altijd contacten van 1 jaar.
Nu de laatste keer overgestapt naar Nuon. Ik dacht natuurlijk per maand minder te gaan betalen. Helaas heb ik te ik gezien dat het bij Nuon om een contract van 11 maanden gaat ipv 1 jaar. En nu kan ik er niet meer vanaf. Voel me bedonderd en misleid!

Wil voor hetzelfde bedrag als waar ik het contact voor aangegaan ben een contract van 12 maanden.

Geacht Evelien Verhaar,

Op deze website lezen wij uw klacht over Nuon. We zien dat u vandaag ook contact hebt gehad met onze klantenservice. U maakt gewoon gebruik van de afgesproken tarieven en voorwaarden. U zult gewoon een cash back ontvangen.

Groet, Joeri
    Beste Joeri,

Dank voor uw reactie. Het bedrag waarvoor ik dacht dat ik een contract was aangegaan voor 1 jaar moet ik nu in 11 maanden betalen waardoor ik per saldo per maand meer kwijt ben.
    Daarvoor stap ik niet over, het is misleiding!
    NUON
    Je betaalt per maand niet meer dan is afgesproken hoor. Je betaalt een prijs per kWh en m3 en dat rekenen we af met wat je hebt verbruikt. Je betaalt dus enkel wat je hebt verbruikt tegen het afgesproken tarief. Groet, Joeri
    Beste Joeri,
    Ik ben overgestapt voor een bepaald bedrag waardoor ik goedkoper uit zou zijn, er vanuitgaande dat dit een contract was van 1 jaar. Omdat het nu achteraf om een contract van 11 maanden gaat moet ik dit bedrag in 11 maanden betalen waardoor maandlasten niet lager worden. Bij Pricewise een bedrag gezien waardoor ik 108 euro in de maand zou gaan betalen en dat worden er volgens jullie 120 terwijl ik nu 118 betaal. Misleid dus! Duidelijker kan ik het niet omschrijven volgens mij.
    NUON
    Goedemiddag Evelien, dank je voor je reactie.

Het is niet zo dat we je voor 11 maanden een energienota berekenen waarmee je 12 maanden verbruik mee dient te voldoen. De energienota en tarieven blijven gelijk maar op je jaarnota aan het eind van je contract berekenen we dus maar 11 maanden verbruik.

We hopen hiermee je gevoel weg te nemen en zo niet, laat het ons dan vooral weten.

Groeten, Nancy