Klacht NUON: Na een half jaar nog geen rekening ontvangen omdat mijn aanmelding niet was verwerkt.

Laura

Sinds december 2017 woon ik in Almere Poort. Omdat er nog geen aansluiting was op Nuon stadsverwarming heb ik tot maart 2018 in de kou gezeten dit kwam omdat Nuon niet duidelijk was over een warmte verlies berekening die nog moest worden opgemaakt. Vanaf maart wanneer de warmte unit is geplaatst tot op heden heb ik nog geen rekening van Noun ontvangen ik heb Nuon meerdere malen laten weten dat ik nog steeds niets ontvangen heb. Nu, nadat ik wederom contact op heb genomen met Nuon gaan ze dan eindelijk mijn aanmelding verwerken alleen ik zit nu met een achterstand in de betaling waarin Nuon mij niet tegemoet wil komen. Nuon stelt een betalingsregeling voor om mijn achterstand te kunnen betalen, "anders had ik maar wat geld opzij moeten zetten". Ik wist dat er een groot bedrag aan zat ze komen want ik kom niet uit een ei. Maar het feit dat ik door de nalatigheid van Nuon nu voor een grote rekening sta vind ik absurd. Wij betalen in Almere Poort een kleine 7.000 euro voor de warmte unit en daarbovenop komen de vaste jaarlijkse kosten van zo'n 500 euro en omdat zij een fout maken kunnen ze mij niet tegemoet komen?!

Buiten dit alles had ik zo'n twee maanden geleden een storing waar de klantenservice mij niet eens wilde helpen omdat ik niet in hun systeem stond.

Ik vind persoonlijk dat Nuon mij tegemoet moet komen, ik heb er niet voor gekozen om nu voor een hoge rekening te staan terwijl ik meerdere malen contact heb opgenomen.

NUON
    Beste heer/mevrouw Epke. Vervelend om te lezen dat de kosten van de aansluiting een probleem opleveren. Zo te zien is er een betalingsregeling aangeboden. Dit lijkt voor jou echter niet te volstaan.

Kun je aangeven wat voor oplossing je precies zoekt? Dan kan ik hierover in gesprek met de afdeling die over de warmte units gaat. Groet, Jeppe
    Laura
    Een eenmalige korting / tegemoetkoming op de jaarlijkse kosten lijkt mij gepast.

Laura
Uiteindelijke oplossing Er is geen antwoord gegeven, echt zo zwak ik raad niemand aan om met Nuon in zee te gaan het is gewoon bedrijf dat nul komma nul aan klanttevredenheid doet, het interesseert ze gewoon niet.