Klacht NUON: Nuon niet bereikbaar

J. Stern

Nuon is telefonisch niet te bereiken. Per mail krijg ik geen respons op mijn vraag over de levering van gas. Nu blijkt (na mijn bankafschriften gezien te hebben) dat ik sinds juni voor mijn nieuwe adres en oude adres betaal. 2 oktober kreeg ik een noreply bericht, dat ik afgemeld ben voor het oude adres. Op mijn nieuwe adres neem ik alleen stroom af. Door de afmelding van Nuon betaal ik een boete en verlies ik mijn korting. Ik vind deze non-service onverteerbaar en wil mijn teveel betaalde geld terug plus de belkosten van 3x 0.30 minuten.

Zie bovenstaand bericht

Hallo mevrouw Stern,

De situatie is mijn niet helemaal helder. Wel of niet afmelden oude adres? Wanneer u daar niet meer woont, of de sleutel niet meer heeft, melden we af. Wat is precies de situatie?

De boete voor gas is in dit geval overbodig. Die laat ik vervallen.

Groet, Pauline
    Hallo mevrouw Stern,

In juni heeft mijn collega geprobeerd u telefonisch te bereiken voor meer info over uw verhuizing nadat we in mei een e-mail hadden ontvangen. Doordat we verder niet in gesprek zijn geweest, is het adres niet afgemeld.
    Per 30 september is dat wel afgemeld. De eindafrekening heeft een tegoed van € 25,94 op basis van de meterstanden van die datum. Kun je een einde huurcontract of een verkoopcontract overleggen met de standen van de datum dat je de sleutel overhandigde? En de verhuisdatum? Mijn voorstel is om op de eindafrekening een correctie op de standen te doen als die afwijken van de standen die we nu hebben.

Groet, Pauline
    Geachte mevrouw Stern,

De aanmelding voor het adres is Bolsward is niet naar aanleiding van uw e-mail van 29 mei gebeurd. De aanmelding voor dat adres hebben wij via internet ontvangen. Op die dag was echter niet het oude adres afgemeld. De meterstanden die u toen door heeft gegeven, waren de meterstanden voor het nieuwe adres. Een aanmelding op een adres zorgt er niet automatisch voor dat het oude adres af wordt gemeld.

Uiteindelijk is het oude adres in september afgemeld. Hoogstwaarschijnlijk door een aanmelding van iemand anders op uw oude adres in Leeuwarden.

Mijn collega vraagt om de meterstanden van het oude adres zodat we een correctie op de eindafrekening van het oude adres aan kunnen vragen. Heeft u een huur- of koopcontract waarop de meterstanden van 28 juni van het adres in Leeuwarden op staan? Zo ja, mogen wij daar een kopie/foto van hebben waar de meterstanden en datum duidelijk op staan? Dat kunt u hier als bijlage toevoegen. Dan gaan wij daarmee aan de slag.

Vattenfall
    NUON
    Geachte mevrouw Stern, als u iets mee heeft gestuurd, dan is dat neit goed gegaan. Ik naast uw bericht verder niets.

Wij kunnen alleen corrigeren als we werkelijke meterstanden hebben. Als het een huurwoning was, dan heeft u een opleveringsrapport gekregen. Hierop staan meterstanden.

J. Stern
    Ik vind dit een regide opstelling. Dus allen, pas op als je verhuist, dat je meteen je meterstanden van je oude adres opgeeft. En checkt of Nuon dit ontvangen heeft.
    Ik ga bij een andere energiemaatschappij. Slechter dan de "klantvriendelijkheid" van Nuon kan het niet worden.

J. Stern
Ik moet bewijs geven van meterstanden, die ik 4 maanden geleden gegeven heb. Hun woord tegen het mijne. Ik ben klant af bij Nuon, die traineren, je niet geloven en alleen maar reageren via Klachtenkompas.

Ook een klacht indienen over ?