Opgelost door NUON: Onterechte afsluiting en geen terugave tegoeden.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 46114
Gebruiker
Blijf hopen.
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Begin 2012 voor Nuon als leverancier gekozen. De naam van de eenmanszaak van mijn vrouw kon gebruikt worden om thuis (privé) de zakelijke tarieven van gas en elektriciteit te hanteren. Dit was op maandbasis aanzienlijk goedkoper!
Doch, het contract is afgesloten en getekend door haar man als privé persoon en die heeft geen connectie met de zaak van zijn vrouw!
In juni 2013 werd de zaak van mijn vrouw failliet verklaard en heeft de curator een brief naar Nuon verstuurd met het verzoek van onmiddellijke opzegging van het contract.
Zonder ons een kans te geven heeft Nuon het contract direct verbroken, een woonhuis notabene!
Na vele telefoontjes en e-mails blijkt dat Nuon nog een kleine €600,-- achterhoud die niet toebehoren aan Nuon noch aan de curator! Helaas krijg ik geen antwoord meer, dit loopt al 7 maanden. Mijn inziens heb ik als privé persoon recht op het geld.

De oplossing

Ik wil het geld terug hebben waar ik, mijn inziens, recht op heb.

8 reacties

  1. Auteur
    NUON
    Datum
    Goedenavond meneer Wauben,
    Zojuist hebben we uw bericht via een e-mail aan u inhoudelijk beantwoord. Wij hebben uw bericht doorgezet naar de juiste, zakelijke afdeling. Namens Nuon bied ik u mijn excuses aan voor onze late reactie op uw vraag. Ik heb er vertrouwen in dat de kwestie voor u en voor ons in elk geval duidelijk wordt naar aanleiding van een persoonlijk gesprek, met vriendelijke groeten, Pauline, Nuon Webcare
  2. Auteur
    Blijf hopen.
    Datum
    Wacht nu af op de reactie van de betreffende afdeling die deze klacht al 7 maanden in behandeling heeft!
  3. Auteur
    NUON
    Datum
    Webcare@nuon.com
  4. Auteur
    Blijf hopen.
    Datum
    Mijn inziens is een e-mail adres geen serieus voorstel. Misschien dat Nuon dit anders ziet. Gaarne een serieuze afhandeling zoals al eerder gevraagd. Dit duurt nu al 8 maanden en de tijd loopt door!
  5. Auteur
    NUON
    Datum
    Geachte heer Wauben, wij hebben u in onze e-mail netjes doorverwezen naar onze MKB-afdeling omdat uw contract daar onder valt. U geeft aan dat u daarmee niet tevreden bent. Wij hebben een terugbelafspraak gemaakt voor de afdeling MKB binnen Nuon. Naar aanleiding hiervan wordt er met u contact opgenomen. We hopen dat u dan naar tevredenheid uitleg krijgt inzake uw opmerkingen.
    Met vriendelijke groeten,
    Pauline, Nuon Webcare
  6. Auteur
    Blijf hopen.
    Datum
    Als u goed had gelezen gaat mijn klacht over het niet reageren van de MKB-afdeling van Nuon. Er staat nog een bedrag van een kleine €600,-- open die ik als klant nog tegoed heb van Nuon! Uw MKB-afdeling geeft nog steeds niet thuis! Uw voorstel heeft alleen een e-mail adres opgeleverd. Dit komt nog niets eens in de buurt van wat ik eigenlijk vraag! Zoals ik al eerder heb aangegeven is telefonisch contact niet mogelijk. Willen is kunnen beste Nuon en gaarne niet van onderwerp veranderen !
  7. Auteur
    NUON
    Datum
    Beste heer Wauben,
    Van de betreffende afdeling hebben wij vernomen dat u inmiddels per e-mail antwoord heeft ontvangen. Daarom sluit ik uw klacht op dit forum. Ik wens u een prettig weekend. Met vriendelijke groet,
    Pauline,
    Nuon Webcare
  8. Auteur
    Blijf hopen.
    Datum
    Helaas heb ik hier wel 3 maanden op moeten wachten en het antwoord is van algemene aard! De houding van Nuon is niet veranderd middels deze actie. Nuon blijft volharden in het laten wachten van klanten en het niet terug geven van geld wat hun niet toebehoord! Juridisch niet correct, maar niet aan de pakken wegens kleine portemonnee!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Blijf hopen.
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy