Opgelost door NUON: Uitgaande IBAN

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 46781
Gebruiker
Lauwers
Datum
2 reacties

Details

De klacht

De NUON weigert een bedrag automatisch op mijn rekening bij te schrijven omdat: "uw uitgaande IBAN nog niet is bevestigd". Ik moet als klant: "contact opnemen met de klantenservice van de NUON om de uitgaande IBAN te bevestigen".

Het klinkt allemaal mooi en "veilig", maar de realiteit is dat er geen uitgaande IBAN's bestaan. Geen inkomende, uitgaande, ondergaande of overvliegende IBAN's.
Er bestaat IBAN, en dat is het.

Contact opnemen met de NUON betekent tenminste een half uur aan de telefoon zonder dat dit bedrijf haar klanten te woord staat. Ik voel daar helemaal niets voor.

De NUON kan simpelweg het rekeningnummer waarmee ik betaal gebruiken als rekeningnummer om geld terug te storten. Flauwekul verhalen over uitgaande IBAN zijn niet nodig. Wat als ik als klant ook zo ga handelen en de NUON voortaan verplicht om eerst contact met mij op te nemen om hun IBAN te laten bevestigen?

De oplossing

De oplossing is simpel. Betaal aan mij gewoon het bedrag dat verschuldigd is op het IBAN nummer dat bij de NUON bekend is.

2 reacties

  1. Auteur
    NUON
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Lauwers,
    Allereerst onze excuses voor de late reactie op uw bezwaar. We zien dat u ons ook schriftelijk heeft benaderd. De heer R. van Veen heeft gisteren (23-1-14) telefonisch contact met u opgenomen en tijdens dit gesprek zijn er afspraken gemaakt. Uw klacht wordt door deze medewerker verder afgehandeld. We wensen u een prettig weekend.
    Met vriendelijke groet,
    Tyas,
    Nuon Webcare
  2. Auteur
    Lauwers
    Datum
    Klacht afgehandeld in gesprek aan de telefoon op initiatief van de NUON.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Lauwers
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy