Klacht Nusierbestrating.nl: Onbeschoft behandeld

Gabyliamdean

Ik heb nog nooit zo'n slecht bedrijf mee gemaakt! Al vanaf mei bezig, in eerste instatie hadden wij b keus besteld toen we het binnen kregen dacht ik serieus dat ik met bouwafval temaken had. Direct gemaild en foto's er bij gestuurd kreeg tehoren dat ik dit van b keus kon verwachten 90%was kapot en totaal geen kleur tebenoemen. Uiteindelijk 1 pallet uitgelegd op de stoep en foto's verzonden. Toen kreeg ik een reactie terug dat wij een ander soort mochten uit zoeken! Geen excuses, nee gewoon we hebben het na gekeken u mag een ander steen uitzoeken. Nou fijn. We dachten naar weken ellende nu toch eindelijk een mooie tuin tegaan krijgen we hadden gekozen voor een a keus puras maronne 4 cm dik. We hadden een erkent stratenmakers bedrijf gehuurd en die kwamen het leggen. Strakke steen dus strak gelegd. Uiteindelijk naar 1.5 week begon mijn bestrating kapot teknappen. Gemaild, kreeg als reactie terug dat wij niet het leg advies hebben opgevolgd. Ze moesten met voeg. Ik heb direct mijn stratenmaker gebeld. Die vertelde mij dat als ze met voeg hadden gelegd moeten worden er een afstandhouder op hadden moeten zitten. ( zat er niet op) en dat hij nog nooit gehoord had dat een 20x30 4 cm dik met voeg gelegd wordt. Oké ik bedrijven afgebeld die deze steen dus ook in hun assortiment hebben en de vraag gesteld hoe hun deze steen verwerken. Strakke steen dus wordt strak gelegd. Met voeg hadden ze nog nooit van gehoord. Internet afgezocht en bij 9 van de 10 advies strak leggen. Ik hun gebeld en gevraagd waarom hun advies van dezelfde steen alleen dan in wildverband wel zonder voeg gelegd word. Stond namelijk op hun site. Ze wouden me daar geen uitleg over geven nog een reactie via de mail. Moest maar contact op nemen met het thuiswinkel.org, prima gedaan. Ik ging kijken op hun site en tot mijn verbazing staat er nu wildverband dient met voeg teworden gelegd! Rond uit schandalig dat ze het veranderen naar mijn vraag! Ik heb er gelukkig screenshot's van gemaakt, ik heb nog nooit zo'n slecht bedrijf mee gemaakt met zulk onbeschofte medewerkers die je niet normaal terwoord staan! Echt mensen bestel nooit met NuSierbestrating.nl / nubouwen !! Het is een ontzettend slecht bedrijf die de mensen naaien door tezeggen dat je een a keus geleverd krijgt maar het een b keus is. Ze willen mij nu niet meer terwoord staan moet het namelijk maar uitzoeken met thuiswinkel.org dat zal ik ook echt gaan doen!

Excuus, compensatie en een steen wat wel a keus is!

Bijlagen

Geachte mevrouw Hoksberg,

Naar aanleiding van uitvoerig mailcontact reageer ik op uw klacht. U heeft bij ons inderdaad eerst een B-keus partij besteld. Aan de B-keus zitten voorwaarden vast, waaronder bijvoorbeeld kleurverschil en beschadigingen. Deze voorwaarden worden duidelijk op onze website beschreven. De prijs van het product is dan ook aanzienlijk lager dan de prijs van een A-keus product. Helaas was het product niet naar uw verwachting. Wij hebben u daarin tegen een speciale prijs A-keus geboden. Deze prijs was vele malen lager dan de normale prijs van A-keus. Op dit aanbod bent u ingegaan. Na levering van de A-keus producten bleek er een aantal tegels niet aan de kwaliteit van A-keus te voldoen. Dit heeft u met ons gecommuniceerd en wij hebben hierin aangeboden de beschadigde tegels aan u te crediteren. Dit aantal hebben wij enkel kunnen baseren op de foto's die u ons toegestuurd heeft. U geeft aan dat kort na verwerking de hoekjes van de tegels kapot gingen. Uit uw foto's blijkt dat de bestrating onjuist is verwerkt. De tegels zijn strak tegen elkaar verwerkt, waardoor er kans is op beschadiging. Dit advies stond op de bewuste pallets van Excluton beschreven. Wanneer er naar eigen inzicht wordt verwerkt, is de kans aanwezig dat de kwaliteit van de tegels daaronder lijdt. Het verwerkingsadvies van Excluton is dan ook niet opgevolgd. Wij hebben deze kwestie uitvoerig besproken met de leverancier. Wat derden daarin adviseren staat los van de informatie die de leverancier of wij hierin verstrekken. U verschilt hierin duidelijk van mening. Om dit geschil op een eerlijke manier op te lossen, zijn wij aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Zij oordelen onafhankelijk en kunnen deze zaak opnieuw in behandeling nemen. Wij hopen hier gezamenlijk en tot uw tevredenheid uit te komen.

Gabyliamdean
    Pardon? Excluton vermeld dat? Als excluton het verwerkingsadvies hanteert moeten ze dat bij elke bedrijf hanteren! Elk bedrijf die deze stenen verkoopt die vermeld erbij strak leggen zonder voeg! Dus daarbij gaat er al iets fout. Dan als volgt over de b keus ik zal de foto er bij plaatsen dat was geen b keus maar bouwafval. Dan nog over de korting tespreken, ik zat weken in een zandbak omdat jullie troep hadden geleverd, daarbij kwam er heel wat mail verkeer over heen voordat ik eindelijk een ander steensoort kon uitzoeken, de toplaag heeft niks met het legadvies temaken, vaak aangegeven dat de toplaag ook niet deugt en kapot knapt. Hoeken binnen 1.5 week kapot barsten, de steen is gewoon geen a keus! Zoals jullie weten heb ik het hoger op gezocht en ik laat het zelfs tot een rechtzaak aankomen! Want jullie leveren niet naar behoren en zijn uiterst onbeschoft naar de klant.
    Geachte mevrouw Hoksberg,

Dit is, zoals ook per mail aangegeven, inderdaad het advies en de richtlijn van Excluton. Wij hebben dit nogmaals bij hen neergelegd en zij bevestigen dit, deze mail hebben wij ook naar u verzonden. Wat derden c.q. andere webshops/verkopers adviseren, staat hen vrij. Dit zijn onafhankelijke bedrijven die hun eigen webshop inrichten, Excluton heeft hier geen zeggenschap over. Het advies wat zij uitbrengen is algemeen, het is aan de verkoper hoe en of zij dit communiceren. De B-keus heeft zoals aangegeven bepaalde voorwaarden, waaronder mogelijk beschadigingen. Wij hebben dit toentertijd opgelost door A-keus te bieden. Wanneer A-keus verwerkt is, kan de leverancier niet achterhalen of de fout bij hen of bij de stratenmaker ligt. Gebaseerd op de foto's die u ons toestuurde, is de verwerking niet naar behoren en naar handleiding op de pallet gevolgd. Als u ervoor kiest om juridische stappen te ondernemen, zullen wij hier uiteraard in meewerken.

Gabyliamdean
    Ik heb ook voor het leggen al aan gegeven dat er veel stenen aan de onderkant al kapot waren, ook aan gegeven dat ik de kwaliteit van a keus niet vond wat aan gegeven was. Jullie vertelde mij dat ik het prima kon verwerken dat als de onderkant afgebrokeld was geen probleem kon geven met het leggen. De steen is gewoon pureus en dat heeft niks temaken met hoe het gelegd is. Nogmaals binnen 1.5 week mag het niet zomaar kapot knappen! Maar goed de geschillencommissie zal er naar kijken en dan gaan we het wel horen of deze stenen voldoen aan de a keus kwaliteit.
    Geachte mevrouw Hoksberg,

Gezamenlijk komen wij hier helaas niet uit. Wij zullen meewerken en akkoord gaan met het besluit van de Geschillencommissie.

Gabyliamdean
Het is nu naar de geschillencommissie.

Ook een klacht indienen over Nusierbestrating.nl?