Klacht NVM: Rebo NVM makelaar Dieren onbetrouwbaar

sad Niet opgelost
Domburg1

Ik heb een woning gekocht waarbij de REBO- groep te Dieren de makelaar van de verkopende partij is geweest.
Deze makelaar neemt het niet zo precies met de werkelijkheid, erger nog helemaal niet, Ik zal een lijst aan dit bericht toevoegen om de gebreken inzichtelijk te maken. In de verkoop brochure wordt geen van al deze punten aangegeven. Alles is goed volgens de koopovereenkomst. Op een punt na dan, de douche moet af en toe ontlucht worden. (ook al vreemd maar het is een oude woning dus daar moet even naar gekeken worden)
Het bouwkundig onderzoek is al heel wat kritischer -wat de woning betreft-, hier komen aandachtspunten naar voren. (totaal een bedrag van 17.500 euro)
De werkelijkheid is nog erger, Draagbalken zijn aangetast en zijn op cruciale punten gevaarlijk slecht. Inmiddels een procedure opgestart omdat een woning ''geschikt moet zijn voor normaal gebruik''. Maar wat mij het meeste dwars zit is dat kennelijk de NVM- makelaar geen enkele garantie is voor een betrouwbaar rapport. Deze heer S.A. geeft op zijn site aan dat hij taxateus is maar dan wel iemand die erg selectief is. Verder staat er ook nog:
''Wat typeert REBO?
REBO staat voor het leveren van topkwaliteit door specialisten in alle segmenten van het vastgoed. Wij bieden met al onze kennis en enthousiasme altijd een allround oplossing voor alle denkbare problemen in de vastgoedwereld.''
We hebben ook in Ellecom een woning bezocht waarbij rustig een elektrische garagedeur wordt aangeprezen en waarbij op navraag bij de gemeente Rheden blijkt dat de woning geen recht op overpad (meer) heeft.

Onbekend.

Domburg1