Klacht NZA: Geen vergoeding in buitenland voor betere behandeling

hendrik

Ben man (66) met goedaardige prostaat vergroting (BPH). In Engeland en Duitsland worden minimaal invasieve operaties uitgevoerd (met Holmium laser en tegenwoordig nog minder invasief met evolve-laser), welke ook nog eens polyklinisch zijn dus goedkoper. Mijn zorgverzekeraars (eerst ONVZ en daarna Avero-Achmea) wilden dit niet vergoeden omdat de behandeling "experimenteel" (niet bewezen beter) is en niet in NL uitgevoerd wordt. Ik kon in beroep gaan bij de Nza. Ik deed dat, met een brief erbij van mijn uroloog, die op gepubliceerde artikelen wees waarin de geringe invasiviteit tov TURP van de eerste behandeling beschreven staat. Het mocht niet baten. Wat raadt u mij aan te doen?

Toestemming om in Duitsland (Keulen) een operatie te ondergaan welke (deels) vergoed wordt. Graag bespreek ik met u een strategie om dit te proberen te verkrijgen. Mijn indruk is dat de Nza de zorgverleners in NL beschermt.

Wij vinden dat NZA hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over NZA?