Klacht NZID: Onterecht berekende incassokosten

sad Niet opgelost
ventheman

NZID vordert incassokosten bij ons voor het niet betalen van een factuur van Netpoint Factoring. De factuur van Netpoint Factoring hebben wij echter nooit ontvangen. Wel is een aanmaning met een termijn van 7 dagen gestuurd in de 2e week van de schoolvakantie. Dat werd een beetje lastig om binnen die niet-wettelijke termijn te reageren, aangezien we 3 weken op vakantie waren.

Alles uitgelegd dat Netpoint verkeerd zit, maar ze blijven volharden. Vervelende brieven op het intimiderende af en zelfs sms-berichten op zakelijke telefoons. Ik heb al 2x positief gereageerd op hun voorstel om een gerechtelijke procedure op te starten, maar dat zoen ze dus niet. Ze gaan wel door met stalken.

Is er een gedragscode voor dit soort bedrijven of kan ik ergens een klacht indienen over dit bedrijf?

Stoppen!

NZID

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.

Onze opdrachtgever heeft de originele nota en de 1e herinnering verstuurd per e-mail, dit mail adres heeft u op 25-7-2018 laten verwijderen bij onze opdrachtgever en op die datum heeft u tevens de betaling verricht aan Netpoint Factoring B.V..
    Daarbij geeft u aan dat Netpoint Factoring B.V. u een herinnering heeft verstuurd waarin u binnen 7 dagen moet betalen. Dit is niet correct. Zij zetten in de factuur dat u binnen 5 dagen moet betalen, maar in werkelijkheid geven ze u 2 weken de tijd om deze te voldoen. Dat u op vakantie was is voor ons geen reden om de kosten kwijt te schelden, wij kunnen hier als bedrijf geen rekening mee houden.
    Daarbij wil ik u er nadrukkelijk op wijzen dat de vordering ruim in zijn totaal 66 dagen heeft open gestaan alvorens deze is overgedragen ter incasso. U heeft de vordering na dit termijn betaald en daar zitten consequenties aan verbonden. De vordering blijft wat ons betreft gehandhaafd.
    ventheman
    En wederom geeft NZID er blijk van niet te luisteren, noch te lezen wat mijn argumenten zijn. Deze reactie geeft precies weer hoe er bij NZID gedacht en gehandeld wordt.

Het wordt zelfs nog erger: NZID suggereert in haar reactie dat ik heimelijk de verzendmethode bij haar opdrachtgever Netpoint Factoring heb laten wijzigen. Dat is geenszins het geval. Deze heb ik bewust laten wijzigen van digitale facturering per e-mail naar analoog per post, om te realiseren dat facturen mij wel op tijd zouden bereiken (wat per e-mail dus niet lukte).

NZID geeft er wederom blijk van niet bereid te zijn om tot een oplossing te komen.

ventheman
NZID heeft op nog geen enkele mail gereageerd, dus geheel volgens verwachting reageren ze ook niet op een melding bij klachtenkompas.nl. En ondertussen maar doorgaan met dreigementen sturen...Wie treed een keer op tegen dit soort malafide clubs?

Ook een klacht indienen over NZID?