Oase Living Water is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.
Opgelost door Oase Living Water: Oase vijverpomp ruim voor redelijke levensduur defect. Oase reageert niet.
Details
Klacht
Oase behoort met haar vijverpompen kwalitatief tot de top van de markt - zo heet het. De prijs is er ook naar: 2 1/2 tot 5 keer duurder dan andere merken. Je mag dus wat verwachten. Volgens retailers gaat een Oase-pomp van dit type dan ook 10 tot 20 jaar mee. Dat moet Oase dan wel waarmaken want het type dat ik heb (Aquamax Eco 12.000) kostte me destijds € 500 (thans € 550).Zes jaar geleden heb ik hem gekocht met vijf jaar garantie. Onlangs begaf de pomp het zonder dat daar een oorzaak voor is aan te wijzen. Pomp doet niets meer. Zelfs geen geluid bij in- en uitschakelen.
Ik heb Oase gevraagd of dit valt te repareren (niet aannemelijk overigens want de pomp is helemaal ingegoten), en als geen reparatie mogelijk is, welke compensatie ik kan krijgen voor het feit dat de pomp ruim binnen de redelijk te verwachten levensduur het heeft begeven. Consumentenrecht buiten de garantieperiode.
Oase heeft niet op mijn eerste verzoek en niet op mijn herinnering gereageerd. Ruim twee weken zijn nu voorbij en ik heb zelfs geen ontvangstbevestiging mogen ontvangen. Geen onbekend verschijnsel voor mij: Ik heb m'n tuin vol met Oase-spullen. Bij een cashback-actie van jaren geleden, lieten ze ook al niets meer van zich horen. Dat verklaart ook waarom ik mijn recht in deze tot de laatste Euro zal halen.
Gewenste oplossing
Mogelijk herstel is niet reëel zo blijkt. Een gespecialiseerd bedrijf heeft al aangegeven hier niet aan te willen beginnen.De huidige pomp kostte me € 500 en heeft zes jaar dienst gedaan van de 10 tot 20 jaar die retailers hem in redelijkheid geven. Met een gemiddeld verwachte levensduur van 15 jaar is de economische waarde van de pomp nog € 300.
Van Oase wil ik een tegemoetkoming van € 300 in de aanschaf van de opvolger van deze pomp (€ 550).
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.