Opgelost door Oase Living Water: Oase vijverpomp ruim voor redelijke levensduur defect. Oase reageert niet.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 263009
Gebruiker
Daman2
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Oase behoort met haar vijverpompen kwalitatief tot de top van de markt - zo heet het. De prijs is er ook naar: 2 1/2 tot 5 keer duurder dan andere merken. Je mag dus wat verwachten. Volgens retailers gaat een Oase-pomp van dit type dan ook 10 tot 20 jaar mee. Dat moet Oase dan wel waarmaken want het type dat ik heb (Aquamax Eco 12.000) kostte me destijds € 500 (thans € 550).
Zes jaar geleden heb ik hem gekocht met vijf jaar garantie. Onlangs begaf de pomp het zonder dat daar een oorzaak voor is aan te wijzen. Pomp doet niets meer. Zelfs geen geluid bij in- en uitschakelen.
Ik heb Oase gevraagd of dit valt te repareren (niet aannemelijk overigens want de pomp is helemaal ingegoten), en als geen reparatie mogelijk is, welke compensatie ik kan krijgen voor het feit dat de pomp ruim binnen de redelijk te verwachten levensduur het heeft begeven. Consumentenrecht buiten de garantieperiode.
Oase heeft niet op mijn eerste verzoek en niet op mijn herinnering gereageerd. Ruim twee weken zijn nu voorbij en ik heb zelfs geen ontvangstbevestiging mogen ontvangen. Geen onbekend verschijnsel voor mij: Ik heb m'n tuin vol met Oase-spullen. Bij een cashback-actie van jaren geleden, lieten ze ook al niets meer van zich horen. Dat verklaart ook waarom ik mijn recht in deze tot de laatste Euro zal halen.

Gewenste oplossing

Mogelijk herstel is niet reëel zo blijkt. Een gespecialiseerd bedrijf heeft al aangegeven hier niet aan te willen beginnen.
De huidige pomp kostte me € 500 en heeft zes jaar dienst gedaan van de 10 tot 20 jaar die retailers hem in redelijkheid geven. Met een gemiddeld verwachte levensduur van 15 jaar is de economische waarde van de pomp nog € 300.
Van Oase wil ik een tegemoetkoming van € 300 in de aanschaf van de opvolger van deze pomp (€ 550).
Geboden oplossing
Een tegemoetkoming in de aanschaf van een vervangend product.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Oase Living Water is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

1 reactie

  1. Auteur
    Daman2
    Datum
    Oase heeft er voor gekozen niet via Klachtenkompas op deze klacht te reageren en de verdere communicatie zoveel mogelijk aan de retailer over te laten. Denk er het uwe van. Vandaar dat ik hier verslag doe van de gang van zaken. Op verzoek van Oase heb ik de pomp naar mijn retailer gebracht. Na onderzoek heeft Oase vastgesteld dat de pomp inwendig was vastgelopen. Oorzaak onbekend. In ieder geval geen gevolg van onoordeelkundig gebruik. Ook niet reparabel. Oase heeft het voorstel gedaan om met korting een nieuwe pomp te kopen. Het bod was niet wat ik me er van had voorgesteld, maar ook niet onredelijk. Ik ben er dus op ingegaan.
    Wel het advies aan Oase om voortaan met open vizier en per direct te reageren op een klacht. En voor het geval de hulp van Klachtenkompas wordt ingeroepen: sluit u er bij aan Oase. U bestaat bij de gratie van klanten.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Oase Living Water?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen