Klacht Obelink.nl: Geen coulance kort na verstrijken van de garantieperiode.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 488409
Gebruiker
H.W.J. van Dam
Datum
0 reacties

Details

De klacht

In april 2015 hebben wij bij de firma Obelink te Winterswijk voor bijna 400 euro 4x Westfield stoelen gekocht type Smart SFP 301 kleur Charcoal Grey
In onze vakantie in sept. van dit jaar brak een van de scharnieren van een stoel in tweeen. Na thuiskomst heb ik contact gezocht met de firma Obelink. Na wat onderzoek bleek namelijk dat de drie andere stoelen ook scheuren in de scharnieren vertoonden. Ik heb mijn complete verhaal per mail verteld en tevens foto's van de 4 stoelen en de rekening bijgevoegd.
Hoewel de stoelen 5 jaar en 5 maanden oud zijn (5 maanden over de garantieperiode van 5 jaar) heb ik in mijn mail aangegeven wellicht voor enige coulance in aanmerking te kunnen komen, aangezien er geen sprake is van gewone slijtage, maar van een technisch mankement. Deze is zeker niet de afgelopen 5 maanden ontstaan. We gebruiken de stoelen ongeveer 4 weken per kampeerseizoen en dan nog 4 stoelen voor 2 personen. Dus er is zeker geen sprake van intensief gebruik.
Het kan toch niet zo zijn dat de 4 stoelen van bijna 100 euro per stuk na ruim 5 jaren totaal onbruikbaar zijn, terwijl de bekleding nog in een meer dan prima staat is.

De oplossing

Vervangen van de defecte scharnieren van alle 4 de stoelen .

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H.W.J. van Dam
Datum
Uiteindelijke oplossing
De firma Obelink heeft totaal niets gedaan aan een bijdrage van een oplossing van dit probleem, ondanks dat op een sitestaat, dat ze mee gaan denken aan een oplossing van een artikel , waarvan het defect is geconstateerd de buiten de garantieperiode. Zelfs geen enkele reactie op mijn mailtjes. Zeer onfatsoenlijk en klantonvriendelijk
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Obelink.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen