Opgelost door Obelink.nl: Ik wil een gekocht product retour sturen en mijn geld terug

content Opgelost
kroko

Op 25 oktober werd bij ons een mini oven, besteld bij Obelink, bezorgd. De doos van de oven zelf was opnieuw dichtgeplakt en duidelijk reeds geopend geweest. Daarbij bleek de oven vervolgens defect. Ik heb dezelfde dag een verzoek om retour gemaakt. Helaas hoorde ik vrijdag en zaterdagochtend niets. Obelink heb ik zaterdag zelf gebeld hoe ik het product retour kan sturen en mijn geld terug mag ontvangen. De medewerker vertelde mij dat hiervoor een retourbon wordt aangemaakt (wat nog moest gebeuren) en deze voor maandag naar mij gemaild wordt. Misschien maandag. Maandag zelf maar gebeld waar de retour bon blijft. De medewerker (onvriendelijk) vertelde mij dat ik eerst foto's van het defect moet sturen, Obelink zal onderzoeken of ik wel degelijk een defect heb en we (zij dus, niet we) dan bepalen of ik überhaupt retour kan sturen. Ik geef nogmaals aan dat ik recht heb op retour sturen, maar dat gaat volgens de medewerker niet zo bij Obelink. Eerst foto's, dan onderzoek en dan zien we verder. Ook de bon moest nog aangemaakt worden. Op mijn vraag hoelang dit nog gaat duren, na het sturen van de foto's komt geen antwoord. De service is helaas tot dusverre net zo slecht als het product.

Graag het product innemen en mijn geld retour.

Beste medewerker,

Bedankt voor de vlotte reactie. Op dit moment wachten wij inderdaad nog af. Wellicht dat uw emails standaard zijn, echter vinden wij deze klant-onvriendelijk overkomen. U mailt namelijk met berichten als waarde korting en geen geld retour of geld wel retour op basis van het onderzoek dat u doet. Als koper (het eerste product dat ik aanschafte bij uw bedrijf, dus nieuwe potentiële klant), heb ik hier geen behoefte aan. Ook dat de medewerker noemde dat het ‘geen retour is, maar een onderzoek’ vind ik onprettig aandoen. Tenslotte maak ik gebruik van mijn wettelijke herroepingsrecht op het terugsturen (retour) binnen 14 dagen. Het product is een week geleden teruggestuurd.

Op dit moment wachten wij nog af totdat ons geld retour is. Conform uw toezegging per email dd 2-11-2018. Op het moment van schrijven dd 6-11-2018 is dit nog niet het geval.

kroko
= Update = Het geld is inmiddels retour ontvangen. (7-11-2018 volledige bedrag). Dit is ook de oplossing die wij wensten. Waarmee wij dus tevreden zijn. Wat ons betreft is hiermee de klacht afgehandeld. Hopelijk wordt onze feedback meegenomen door dit bedrijf in toekomstige, "standaard emails" en het telefonische klantcontact.

Ook een klacht indienen over Obelink.nl?