Klacht Obelink.nl: Kat in de Zak

Mirjam

We besluiten voor deze vakantie een tent te kopen bij Obelink in Winterswijk. We vertrekken vroeg in de ochtend vanuit Haarlem en spenderen de halve dag in Winterswijk om vervolgens na aankoop direct met onze vakantie te kunnen starten. We laten ons goed informeren en kopen de grote Hudson opblaastent en daarnaast nog luchtbedden, slaapzak, jerrycan, tafeltje etc. De tent bestaat uit 2 dozen, deze worden bij de kassa gescand en we rekenen af. Alles staat keurig op de bon.Ik vraag de mevrouw achter de kassa of we de dozen bij Obelink achter kunnen laten omdat we direct doorgaan naar een camping. Begripvol roept ze er twee collega's bij die voor ons de dozen openmaken en de tent (verdeeld in twee zwarte Obelink-zakken) in onze winkelkar zetten. Prima service! (ook de dozen van de luchtbedden laten we achter.) Dan kan eindelijk onze vakantie met een week vertraging beginnen.
We rijden in één ruk door naar onze geliefde camping aan de Loreley in Duitsland en na 500 km komen we rond 19.30 uur aan. We halen de tent uit de zak en rollen het uit; onderweg heb ik dan al meerdere youtube filmpjes bekeken en gezien hoe we de tent moeten opzetten, of beter gezegd moeten opblazen. Het lijkt allemaal niet zo moeilijk. De tent heeft niet de kleur die ik in gedachten heb en het is maar moeilijk ontdekken hoe we moeten beginnen. Al snel wordt het duidelijk dat dit niet onze tent is, maar een luifel en een pomp(?). We openen onze 2e zak, misschien zit daar een tent in. Maar nee, daar zat de "deur" van onze tent in met wederom een pomp en een klein grondzeil. We konden er geen tent van maken en restte ons niet anders dan de boel weer in te pakken. Terug naar Winterswijk.We redden het om nog eens 200 km te rijden maar moeten dan echt ergens overnachten; dit doen we in Dusseldorf. De volgende ochtend staan we rond openingstijd bij Obelink voor de deur en daar begon de ellende pas goed. We staan zeer lang te wachten bij de klantenservicebalie, er is slechts één dame die daar helpt en er staat al een hele rij mensen. We sluiten aan en wachten. Als we aan de beurt zijn krijgen we een bonnentje waarmee we naar de tentafdeling moeten gaan. Daar leggen we ons verhaal uit.
Volgens de medewerker was de luifel in de zak geen luifel van hun afdeling, dus het was eigenlijk onmogelijk dat deze toch in de verkeerde doos had gezeten.

De compassie van Obelink was ver te zoeken, terwijl ik alleen maar kon denken dat een werkweek minder stress oplevert dan dit gedoe op de tentenafdeling. We hadden hier gisteren zo hoopvol rondgelopen en uiteindelijk een keuze gemaakt. Nu een dag/nacht, 800 km, een hotelovernachting en wéér een vakantiedag verder was er geen enkel begrip voor onze situatie en de geleden schade was voor eigen rekening.
De jongen die ons hielp kon er ook niet veel aan doen, hij handelde in opdracht. Totaal kosten (benzine + hotelovernachting) 300,=.
Hoe kan het, wanneer er bij Obelink iets fout gaat, dat wij er dan voor moeten opdraaien? Ik wil dat Obelink minimaal ons schadeloos stelt en de extra kosten van 300,= aan ons vergoed.

Hartleijke groet,
Mirjam Kok

Mirjam
    In de winkel hebben wij duidelijk gemaakt dat wij er meteen mee wilden kamperen; dat was geen enkel probleem, de tent was compleet werd ons verzekerd, we hadden enkel een hamer nodig om de haringen erin te slaan.

Nu zegt de klantenservice dat we de tent eerst thuis hadden moeten opzetten, dat is een totaal ander advies dan welke wij bij aanschaf in de winkel ontvingen, daar was onze situatie bekend.

Ook een klacht indienen over Obelink.nl?