Klacht Obelink.nl: Obelink weigert in de garantieperiode de verzendkosten te vergoeden

Klachtnummer
# 89044
Gebruiker
C. Thijssen
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb via de website van Obelink (www.obelink.nl) een tent gekocht. Op zich prima tent, maar tijdens de eerste vakantie liet een stiksel los. Daarop heb ik via de mail contact opgenomen met Obelink met het verzoek om een antwoordnummer zodat ik de tent per reparatie kon opsturen . Er zit twee jaar garantie op de tent. Een antwoordnummer zou er niet zijn. Vervolgens heb ik op eigen kosten de tent naar Obelink opgestuurd. Onlangs kreeg ik de tent gerepareerd thuisbezorgd. Daarop heb ik weer contact gezocht met Obelink dat ik nog wel mijn verzendkosten vergoed wil hebben. Die wees mij vervolgens op haar voorwaarden, waarin zou zijn aangegeven dat de verzendkosten alleen binnen 14 dagen na aankoop worden vergoed. Daarop heb ik weer gereageerd dat gedurende de garantieperiode alle kosten (inclusief verzendkosten) voor rekening zijn van de verkopende partij (dit heb ik geverifieerd bij ConsuWijzer). De voorwaarden die Obelink hanteert zijn onwettig. Obelink blijft bij haar standpunt.

De oplossing

Ik wil dat de firma Obelink zich gewoon aan de wet houdt en de verzendkosten vergoed aan haar klanten die daar in de garantieperiode gewoon recht op hebben. Daarnaast is een excuus wel op zijn plaats.

2 reacties

  1. Auteur
    Obelink.nl
    Datum
    Geachte heer Thijssen,

    in de voorwaarden bij ons staat inderdaad dat de verzendkosten naar ons toe niet vergoed worden. Graag hoor ik van u om hoeveel het gaat betreffende de verzendkosten die u naar ons toe hebt gemaakt.

    Wanneer dit bekend is kan ik verder ingaan op een eventuele oplossing betreffende uw probleem.

    Met vriendelijke groet,

    Distributie Obelink
    Melanie
  2. Auteur
    C. Thijssen
    Datum
    Beste Melanie,

    Eindelijk een reactie van Obelink. Dank daarvoor. U geeft aan dat Obelink inderdaad voorwaarden hanteert waarin staat dat de verzendkosten niet worden vergoed. De enige manier om mijn klacht door mij te laten seponeren is dat u uw voorwaarden aanpast, zodat ze niet meer onrechtmatig zijn. U móet namelijk de verzendkosten vergoeden binnen de garantietermijn. Daarnaast mag u me de door mij gemaakte kosten alsnog vergoeden, maar dat is secundair.

    Mvg,
    Chris Thijssen

Ook een klacht indienen over Obelink.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen