Klacht Obelink.nl: onbeschoft behandeld en met leugens het bos in gestuurd

vanthof1

Het gaat deze keer over de aankoop van een gaskacheltje voor 5kg gasflessen. Een kacheltje uitsluitend bij Obelink verkrijgbaar en waar geen enkele ander merk (Bleu b.v.) in past.
Gasflessen voor dit Obelink kacheltje zijn sinds 1 jaar alleen bij Obelink te krijgen. Landelijk is er een ander gasflessen bedrijf die duidelijk een mono pool positie heeft ingenomen onder o.a. de naam Bleu (Primagas). Dus ben ik aangewezen op Obelink bij een lege gasfles. Daarvoor naar Winterswijk rijden. Voor geen enkele Nederlander om de hoek.
Bij verbazing over een andere prijs bij de kassa als vermeld bij het afhaalcentrum van gasflessen , de mededeling dat alleen gasflessen met jaartal 2027 er op , in te ruilen zijn tegen een volle a 9.95 euro. (5 kg gas kost 9,95 euro ). Bij andere flessen ( met een ander jaartal als 2027 ) moet 2 Euro extra betaald worden. Uiteraard is 2027 uitverkocht. Bij navraag hierover onbeschoft antwoord , zoals: Als U het niet bevalt gaat U maar naar een ander.
Waarop mijn vraag de fles terug te geven aan Obelink en mijn statiegeld hierop (20 euro / https://www.obelink.nl/gasfles.html ) terug te mogen ontvangen werd met omdraaien van de baliemedewerker beantwoord. Toen wij de fles 3 jaar geleden kochten werd er gesproken over statiegeld. 20 euro. en vulling 5kg 9,95. 29,95 in totaal.
Onbegrijpelijk dat een vulling bij een dezelfde andere 5kg fles , duurder moet zijn als de 2027 flessen , die niet aangeboden worden. De klant wordt hierbij "gestraft" door Obelink en ik wil mijn fles terug geven aan Obelink en daarbij mijn statiegeld terug ontvangen.
Consumentenbond , kunt U mij hierbij helpen ? Mijn verbazing wordt trouwens geschetst door dat uw klachten kompas samenwerkt met Obelink !!!???........Ik had graag een onhafhankelijke partij (Consumentenbond) die zich voor mij als klant inzet.
We hebben het hierover weliswaar een principekwestie , maar ik voel me beduveld door Obelink door hun foute informatie bij aankoop.
vr. gr. J. van t Hof

statiegeld terug bij niet kunnen instaan van beloftes

vanthof1
    dit als voorbeeld dat er wel degelijk een statiegeld systeem voor gasflessen bestaat in nederland. in tegenstelling tot wat de bediening van obelink mij wil laten geloven dat in heel nederland geen statiegeld systeem bestaat. de fles is een eigendom van de koper. u kunt uw fles niet inleveren. als ontevreden klant daarmee ook niet gelijk halen. je zit met de flessen van obelink opgescheept !!

zie hier het tegendeel van obelinks bewering:

Primagaz levert voor met name de leisureklanten 2 aantrekkelijke alternatieven; namelijk EasyBlue PLUS (6 kg) en EasyBlue XL (9,5 kg). Deze fles kan in zowel België als Nederland worden geruild. Vakantiegangers die langer van huis blijven, kunnen gewoon een extra fles EasyBlue meenemen; door het eenvoudige en voordelige statiegeld systeem kan de lege fles bij terugkomst in Nederland gewoon weer worden ingeleverd.

Ook een klacht indienen over Obelink.nl?