Klacht Oculenti: Oculenti slechte service en loop nog als blinde rond

# 252071
MahdiT

Ik heb een paar harde contactlenzen bij coulenti besteld. Nou heb ik een oogziekte keratekonus. Dus de lenzen moeten speciaal gemaakt worden. Nu is het zo dat als de lenzen niet goed zijn ze binnen drie maanden kunnen worden vervangen.

Ik ben binnen 3 maanden terug gegaan omdat de lenzen niet goed waren. Na 3 uur vertroebelde mijn zicht en de lenzen zaten niet lekker. De specialist zou wat kleinere lenzen laten maken om dit probleem te verhelpen. Nog een drie maanden later waren de lenzen klaar. Terwijl mij verteld was dat dit maximaal 6 weken zou duren en waaschijnelijk al binnen 3 weken klaar zou zijn. Dus niet.

Ik haal de lenzen dus op vorige week pas. Nu doe ik de rechter lens in en blijkt er geen rechter lens in te zitten. Ik bel met oculenti en hun vertellen mij doodleuk dat ze maar 1 rechter lens hebben gemaakt en ik die moet testen. Als die goed is maken ze de linker.

Ik kan niet alleen een rechter lens dragen. Mijn ogen zijn min 7 en dan is het verschil te groot. Ik zie dan een vreemd effect omdat de ene oog heel sterk is met de lens en de andere nog min 7. Ik krijg zo ook pijn aan mijn ogen.

Ze zeggen dat ik de oude linkerlens kan gebruiken. Maar die is nog steeds de oude grote lens dat niet lekker zit en al na 3 uur vertroebeld.

Nu is hun belofte dat ik de sceralenzen de hele dag moet kunnen dragen. Dus niet. Met een lens dat niet werkt en nieuwe rechterlens moet ik weken rondlopen en gemarteld worden zodat ze kosten kunnen besparen. Dit terwijl mijn verzekering hun duizenden euros heeft betaald voor de speciaal gemaakte lenzen. Ik moest ook naast mijn eigen risico nog 150 euro pinnen bij oculenti.

Wat krijg ik hiervoor? Helemaal niks ik zie nog steeds slecht en heb nog steeds geen lenzen die ik comfortabel kan dragen.

Ik wil twee goed werkende sceralenzen dat ik uiteindelijk de hele dag kan dragen.