Klacht Oddie.nl: Volgens Oddie heb ik een overeenkomst gesloten, ik weet nergens van.

# 199976
monkee

Oddie is een online cashback dienst. Ze hebben mij gebeld en beweren dat ik een overeenkomst heb gesloten om hun diensten af te nemen. Vervolgens heb ik een factuur ontvangen van € 99,- voor een abonnement van een jaar. Ik heb een mail gestuurd met het verzoek de factuur te vernietigen omdat ik geen overeenkomst heb gesloten met Oddie. Ze hebben mij geen bewijs kunnen leveren dat ik ooit een overeenkomst met hun heb gesloten maar sreigen met de incasso.

Vernietiging van de gestuurde factuur en van al mijn gegevens.

monkee
    Een update op bovenstaande klacht waar anderen misschien wat aan hebben. Het advies van de juridische afdeling van de Consumentenbond is dat er bij het afsluiten van de mondelige gemengde overeenkomst er sprake moet zijn van het aanbieden van een product door Oddie. Ik heb de bandopname ontvangen van het telefoongesprek met Oddie en daarin wordt geen product aangeboden (USB stick die je nodig zou hebben om de dienst te kunnen gebruiken?). Dus er is geen sprake van een gemengde overeenkomst van mij met Oddie dus ik hoef niet te betalen.

monkee
Uiteindelijke oplossing Een incasso bedrijf is inmiddels op mij afgestuurd. Op aanraden van de Consumentenbond heb ik niet betaald en niet gereageerd op de aanmaningen. Ik hoop op ondersteuning van de Consumentenbond in deze zaak tegen Oddie.