Opgelost door Odido: 4 maanden geen internet, Odido weigert actie te ondernemen.

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 687583
Gebruiker
Lnbgmn
Datum
9 reacties

Details

Klacht


Nadat ik met een sales medewerker heb gesproken heb ik een gigabit glasvezel abonnement afgesloten bij destijds T-mobile. Daarna heb ik 4 maanden zonder internet gezeten omdat er geen actie werd ondernomen door t-mobile om ons huis aan te sluiten. Na zelf actie te ondernemen is 3 maal een afspraak gemaakt om de aansluiting uit te voeren waarbij men 3 maal niet is komen opdagen, extreem frustrerend. De 4e keer was het dan eindelijk gelukt. Nu de kabel er lag heb ik direct gebeld met de klantenservice om te vragen of ik zelf al m’n modem aan kan sluiten, er werd gezegd dat er een kans was dat dit kon en ik heb dit ook gedaan. Het was een succes en mijn internet werkte.
In de tussentijd weigerde T-Mobile bij een tijdelijke oplossing te bieden aangezien het nooit meer lang kon duren.

Nadat ik 2 weken lang van het internet heb kunnen genieten werd spontaan mijn internet uitgeschakeld. In de tussentijd is T-Mobile Odido geworden en nu zijn ze zeer slecht bereikbaar.
Nu schijnt het dat mijn internet is uitgeschakeld vanwege de principe kwestie dat Guidion ook nog moet langs komen voor de garantie op mijn kabel. Ik kan dit niet anders opvatten dan puur pest gedrag van Odido/t-mobile. Er is gewoon door iemand op een knop gedrukt om het internet van een klant die 4 maanden geen internet heeft gehad weer uit te schakelen.
Dit is onacceptabel.

Nu claimen zij dat ik gebeld ben door KPN-Netwerk terwijl ik geen belletje/mail heb ontvangen, los van het feit dat ik nu niks meer met KPN-Netwerk te maken heb en ze zelf zeggen dat het probleem de monteur van Guidion is.

Nu probeer ik al sinds afgelopen donderdag een afspraak te krijgen bij Guidion voor aanstaande woensdag (morgen). Als ik Guidion bel hebben zij geen opdracht om een afspraak in te plannen en Odido belt mij maar niet terug voor het inplannen. Ook zeggen ze dat ik een mail kan verwachten die maar niet komt.
Woensdag is de enige dag waarop ik een monteur kan ontvangen en Odido doet er alles aan om maar uit te stellen.
Odido: Onderneem actie, doe iets voor een klant die jullie al sinds april plagen.
Zet de kabel weer aan of zorg er voor dat morgen iemand komt.

Na al deze tijd vraag ik nu voor het eerst voor compensatie. Dit was de laatste druppel.
Nadat ik er om vroeg kreeg ik te horen dat het eerst opgelost moet worden, maar wanneer is het ooit opgelost.

Ik zie hier graag ZSM een reactie op tegemoet.

Gewenste oplossing

Eindelijk een snelle oplossing en een gepaste compensatie.
Geboden oplossing
De laatste aannemer die langs is geweest heeft bevestigd dat niet één medewerker van Odido mij ooit heeft verteld wat daadwerkelijk gaande was. Iemand heeft simpelweg vergeten op de knop te drukken mijn verbinding te activeren en dat heeft dus 6 maanden geduurd. Bij Odido kunnen ze niet aanpakken of problemen opsporen en liegen ze tegen je om je van de telefoon af te krijgen. Ik herhaal, niet één medewerker heeft eerlijk gezegd wat er gaande was en ik heb nooit 2x hetzelfde verhaal gehoord.
Status
opgelost
Beoordeling
angry

9 reacties

  1. Auteur
    Lnbgmn
    Datum
    Graag voeg ik hier het volgende aan toe.
    De naam van het bedrijf maakt mij niet veel uit.
    Echter is het door de nieuwe openingstijden van de klantenservice nu T-Mobile Odido heet onmogelijk voor mij om buiten mijn werktijden contact op te nemen met Odido.
    Dit heeft mij nu al uren verloren productiviteit gekost. In de brief van Odido staat dat het bedrijf nu menselijker is, echter kan ik nu in mijn vrije tijd enkel met een nutteloze chatbot praten.
    Take notes please.
  2. Auteur
    Lnbgmn
    Datum
    Het wordt steeds gekker. Zojuist weer met Odido gebeld omdat de beloofde opvolging die ik zou krijgen de afgelopen 2 dagen maar niet is gekomen. Schijnt 4 uur geleden iets te zijn gedaan wat er voor zorgt dat ik met KPN-netwerk moet bellen. Ook de Odido medewerker wist niet wat en waarom. Terwijl ik al sinds vorige week om spoed vroeg omdat ik al 4 maanden zonder internet heb gezeten heeft een Odido medewerker vertikt mij te bellen om mij hier van op de hoogte te brengen. Terwijl mij al een week wordt verteld dat het wachten is op Guidion waar maar geen actie ondernomen wordt blijkt het nu ineens om KPN-Netwerk te gaan.

    Ik vroeg aan de Odido medewerker of er na al mijn spoed verzoeken en het feit dat ik al maanden lang slechte service heb gehad een rood vlaggetje of iets dergelijks naast mijn naam stond. Het antwoord was nee, andere woorden: iedere klant blijft laagste rang bij Odido, wij doen lekker alles op ons eigen gemak.

    Enkele quotes uit de brief die de nieuwe naam Odido aankondigde:
    -Zo kan het ook.
    -Laten zien dat het beter kan
    -Menselijker
    -We zorgen dat het leuk blijft

    1 dag na de overgang is mijn internet uit gezet, is het minder menselijk geworden (enkel chatbot na 8:00), worden valse beloftes gemaakt en word het bloed onder je nagels vandaan gehaald.
    Lekker schijnheilige brief.
  3. Auteur
    Lnbgmn
    Datum
    Beste Odido,
    Een reactie zou gepast zijn.
  4. Auteur
    Lnbgmn
    Datum
    Nog steeds geen reactie hier.
    Status is nu dat Odido het abonnement niet heeft geactiveerd. Uiteraard bizar, laat mij betalen en internet hebben. Nu ben ik al dagen aan het wachten op een uitnodiging om een afspraak überhaupt in te plannen
  5. Auteur
    Odido
    Datum
    Beste heer/mevrouw,

    Wij hebben uw klacht in behandeling. Op dit moment duurt het helaas langer voordat wij u inhoudelijk van een terugkoppeling kunnen voorzien.

    Onze excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Privacy & Complaints
  6. Auteur
    Lnbgmn
    Datum
    Van de week ben ik gebeld door de technische dienst.
    Schijnt dat (destijds) T-Mobile een complete valse belofte heeft gemaakt. Maanden lang heb ik wekelijks met T-Mobile en Odido gebeld en tot deze week heeft niemand mij de waarheid verteld.

    De vriendelijke dame van de technische dienst vertelde mij dat het verzamelpunt waar mijn huis onder valt überhaupt pas midden oktober opent.
    Het feit dat ik wel 2 weken internet heb gehad komt doordat ze toevallig in die periode aan het testen waren.

    In april werd bij binnen 2 weken internet beloofd, terwijl het nog niet eens bestond.
    Constant is tegen mij verteld dat ik geen tijdelijke internet oplossing krijg omdat het nooit lang kon duren. Wij zijn nu 5/6 maanden verder, nog steeds is niks aangeboden.

    Zo’n werkelijk mismanaged, klantonvriendelijk en onkundig bedrijf heb ik nog nooit eerder gezien. Met de naam T-Mobile EN Odido.

    Dus “afdeling privacy & complaints”, dit is wat jullie uit moesten zoeken. Wat gaan jullie mij nu bieden?
  7. Auteur
    Lnbgmn
    Datum
    Toevoeging op bovenstaande bericht.

    Een collega van mij heeft bij een provider voor 3 dagen geen internet een LTE kastje in huid gekregen. Op het moment hebben wij geen LAN en dat is verschrikkelijk onhandig. Ieder device zit zelfstandig aan m’n hotspot, hierdoor communiceren apparaten niet met elkaar en slijt de batterij van mijn telefoon enorm door hitte.

    Deze oplossing konden jullie mij een half jaar geleden ook bieden.
    Als het bij mijn collega voor 3 dagen kon kan het bij ons voor de komende 2 weken ook.
    Los van het feit dat ik er op het moment weinig vertrouwen in heb dat het daadwerkelijk binnen 2 weken opgelost zal zijn zoals eerder met jullie bewezen.
  8. Auteur
    Lnbgmn
    Datum
    Herinnering om te reageren op mijn vorige twee berichten.
  9. Auteur
    Odido
    Datum

    Beste heer/mevrouw,

    Wij hebben uw klacht in behandeling. Op dit moment duurt het helaas langer voordat wij u inhoudelijk van een terugkoppeling kunnen voorzien. Onze excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Privacy & Complaints

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Odido?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen