Klacht Odido: Internet voor thuis abonnement krijg ik niet geannuleerd

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 690289
Gebruiker
M. Zijlstra
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Begin 2021 heb ik zakelijk een glasvezelabonnement in Amsterdam proberen af te sluiten. Om technische redenen bleek dat uiteindelijk niet geactiveerd te kunnen worden. Omdat we een restaurant openden welke van internet afhankelijk was vroegen we een noodoplossing.

Dat kon door __in privé__ een Internet voor Thuis router en abonnement te nemen (looptijd officieel 2 jaar).

Na oplevering van internet door een andere provider zou dit abonnement dan geannuleerd en gerestitueerd worden. Het abonnement loopt ondanks een tiental pogingen nog steeds, ook ondanks de laatste belofte dat het abonnement 'in elk geval gestopt zou worden per einddatum' 26 maart 2023.

Mijn mails naar de zakelijke afdeling niet worden opgepakt, de consumenten tak kan niets kan met de zakelijke beloften (gedaan per email) en telefonisch wordt ik oneindig doorverbonden tussen zakelijke en consumenten afdelingen die me telkens toch niet blijken te kunnen helpen.

Meerdere terugbel beloftes worden ook niet waar gemaakt.
Terugsturen van de apparatuur met brief werkt ook niet, ik kreeg de spullen per omgaande retour...

Kafka is er niets bij.

Gewenste oplossing

Zakelijke afdeling moet zijn beloftes waarmaken en het abonnement stoppen en restitueren (ex gebruik).
Geboden oplossing
Zonder uitleg of reactie heb ik ondertussen een klein bedrag terug ontvangen. Daarna belde de dame van de klachtafdeling om te vragen of zakelijk contact had opgenomen en de klacht naar behoren had opgelost, nu het abonnement eindelijk is stopgezet. Het gestorte bedrag komt echter niet in de buurt van gedane beloften toen T-Mobile/Odido geen glasvezel kon leveren, dus de klacht is (nog) niet opgelost.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

4 reacties

  1. Auteur
    M. Zijlstra
    Datum
    Hallo Odido, onder de nieuwe naam zeggen jullie het anders te doen, als ik de marketing teksten mag geloven, leuker, persoonlijker en beter. Ik hoor graag.
  2. Auteur
    M. Zijlstra
    Datum
    Odido klantenservice heeft vandaag gebeld en zegt met de klacht aan de slag te gaan, door de zakelijke afdeling te vragen e.e.a. alsnog af te handelen. We gaan het zien.
  3. Auteur
    Odido
    Datum
    Beste heer/mevrouw,

    Wij hebben uw klacht in behandeling, helaas duurt de afhandeling van uw verzoek langer dan verwacht. Wij zullen u binnen 1-3 werkdagen voorzien van een reactie. Alvast bedankt voor uw geduld en begrip.

    Met vriendelijke groet, Privacy & Complaints.

  4. Auteur
    Odido
    Datum
    Beste heer/mevrouw,

    Wij hebben uw klacht in behandeling, helaas duurt de afhandeling van uw verzoek langer dan verwacht. Wij zullen u binnen 1-3 werkdagen voorzien van een reactie. Alvast bedankt voor uw geduld en begrip.

    Met vriendelijke groet, Privacy & Complaints

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Odido?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen