Klacht OfficeCenter: Onetrechte reparatiekosten in rekening gebracht

Klachtnummer
# 168022
Gebruiker
Mingyi
Datum
0 reacties

Details

De klacht

De bij Staples aangeschafte HP desktop wilde binnen een maand na aanschaf niet meer opstarten en ter reparatie binnen garantievoorwaarden aangeboden (maakte een mechanisch klikkend geluid en deed verder niets, een keer of 10 geprobeerd) . Bij ophalen na gereedmelding wordt gezegd dat geen probleem was geconstateerd en mag ik bijna € 45 betalen. Na klacht en onder protest € 26,69 betaald en aangegeven een klacht in te zullen dienen.

Standpunt Staples is dat wanneer geen klachten worden geconstateerd worden er onderzoekskosten in rekening gebracht. Uit coulance zijn de onderzoekskosten gesplitst.
Dit slaat nergens op: apparaat werkt niet en dient binnen garantietermijn te worden nagekeken. Als het probleem bijvoorbeeld door schudden tussen transport naar de werkplaats- is verholpen mag dit niet leiden tot kosten voor de consument.

De oplossing

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

OfficeCenter is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

0 reacties

Ook een klacht indienen over OfficeCenter?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen