Klacht OHRA: Afwijzing declaratie

Ulema017

Ik heb voor mijn hond een “Top” verzekering afgesloten. Dat was voor de module reis bestond en in de algemene voorwaarden staat vermeld dat de dekking voor Europa geld. Ik val dus onder oudere voorwaarden dan de huidige. Hond wordt op vakantie doodziek om 18.30 uur zo aangetroffen. Dierenarts bereidt gevonden om terug naar de praktijk te komen. Om 20.30 uur was de diagnose na echo en punctie een gescheurde milt. Dierenarts was bereidt de hond de volgende ochtend om 06.30 uur te opereren. Na een hele beroerde nacht was het al een enorm wonder dat onze herder nog leefde. Operatie geslaagd, gescheurde milt en tumor verwijderd en bloedtransfusie toegediend. Die ochtend via whatsapp contact gezocht met OHRA. O wat erg als dit je maatje overkomt werd er meteen gezegd. Moesten de rekening en casereport in Engels maar indienen als we terug waren. Heeft de dierenarts keurig gedaan. Rekening was 650,- en dat is een spotkoopje. Dat ben je in Nederland al voor een bloedtransfusie kwijt.
Na terugkomst de rekening gedeclareerd in een hopeloos online systeem. Is wel geschikt om één consult of één medicijn te declareren, maar zo’n complexe rekening is een drama.
Maar gelukkig reageert OHRA heel snel, helaas met een afwijzing. U heeft geen module reis, dus kosten in het buitenland worden niet vergoed. Geen naam, geen nummer, geen mogelijkheden om commentaar te leveren en een no reply mailadres.
Dan maar een klacht indienen en ze wijzen op het feit dat wij andere voorwaarden hebben. En natuurlijk uitgebreid verslag gedaan wat er is gebeurd. Die afhandeling duurde iets langer. Maar in de kleine lettertjes staat geschreven dat wij vooraf toestemming hadden moeten vragen van onze dierenarts in Nederland. En dat was erg jammer voor ons maar ja die toestemming. Dus klacht afgewezen.
Beste OHRA in de polisvoorwaarden moeten er door een dierenarts vanaf 750,00 ook even toestemming gevraagd worden. Alleen staat daarbij dat dit niet nodig is als het direct levensbedreigend is. Dat staat er natuurlijk niet onder de Europadekking. Die toestemming krijg je niet tussen 20.30 uur en 06.30 uur! Wel weet ik dat de hond het niet had gered als die later was geopereerd. Per slot van rekening was ze al 2 liter bloed kwijt toen ze geopereerd werd.OHRA heeft wel het maandbedrag van de verzekering verdubbeld in vier jaar tijd. Volgens mij is de premie van 47,37 niet om onze rekeningen te betalen. Die gaat naar hun juridische afdeling om onmogelijke voorwaarden te stellen.

Alsnog overgaan tot betaling.

Ulema017
    Een declaratie afwijzen gaat sneller dan een reactie op een klacht...

Ulema017
Niets gehoord, geen enkele reactie, laat staan een oplossing. Verschrikkelijk slecht bedrijf!!!

Ook een klacht indienen over ?