Klacht OHRA: Bij de Ohra / moet de klant het maar uitzoeken.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 634616
Gebruiker
W. P.
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ineens wordt tandarts-declaratie geweigerd. Met een brief en zonder opgaaf van reden. Al 40 jaar ben ik bij dezelfde tandarts en al 40 jaar worden de declaraties gewoon geaccepteerd. Er wordt nu een brief verzonden met de strekking "zoek het maar uit, de declaraties klopt niet"
Mijn tandarts begrijpt er niets van.
Misschien dat hier de invloed van CZ op dit klant-onvriendelijk handelen, van toepassing is.

Gewenste oplossing

Duidelijke antwoorden en een snelle reactie.
Geboden oplossing
Uiteindelijk gebeld door de Klachtafhandeling. De Ohra heeft een nieuw systeem in gebruik genomen waardoor plotseling extra gegeven op de declaratie moeten worden vermeld. Als deze gegevens niet zijn vermeld, wordt de declaratie niet in behandeling genomen en krijgt de klant een brief dat de declaratie niet in orde is. Dit zonder te vermelden dat er iets niet goed is. Ik wist van niets en mijn tandarts (al vijftig jaar) wist ook van niets. " Dit is het nieuwe systeem en u moet er maar aan wennen, het systeem gaan we niet veranderen" werd min of meer gesteld. Na vijftig jaar bij de Ohra nu toch maar een andere verzekering zoeken.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    OHRA
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  2. Auteur
    W. P.
    Datum
    Had tocht wel wat meer klantgerichtheid verwacht.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over OHRA?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen