Klacht OHRA: Fouten in administratie / betreft inboedel verzekering

boeboe

In 2013 adreswijziging van mijn vader (90 jaar) doorgegeven: Ohra heeft alleen postadres gewijzigd
In 2014 heeft Ohra zomaar postadres teruggezet op oude adres
In 2015 is de rekening dus naar oude adres gestuurd die dus ook niet betaald is, omdat het niet ontvangen was en daarna is door Ohra de verzekering gestopt.
Heb zelf moeten bewijzen dat nieuwe adres bekend was bij Ohra d.m.v. post van ruim twee jaar geleden. Dus ruim twee jaar voor verkeerd adres premie betaald en is mijn vader eigenlijk niet verzekerd geweest. Na bellen weer alleen postadres gewijzigd. Na weer bellen ook risici adres gewijzigd naar kleinere woning in dezelfde stad en gelijk de premie verhoogd met bijna 17 euro.
Ohra heeft bloemetje gestuurd, wat in principe een mooi gebaar is, maar dan mag er verder ook niet gezeurd worden. Gelukkig is in de afgelopen twee jaar het huis niet afgebrand (maar we hebben een bloemetje).

Aangezien Ohra geen tegemoetkoming in de telefoonkosten wil betalen na al het bellen en regelmatig in de wacht te zijn gezet, wil ik dat wel verrekenen met de bloemen.
Ik wil wel een duidelijke oplossing voor de premie die betaald is voor het verkeerde adres en het risico dat mijn vader gelopen heeft bij schade.
Mijn vader is inmiddels overgestapt naar Univé, waar hij netjes een machigingsformulier moet invullen, zodat ik zijn zaken kan behandelen. Ohra heeft dit nooit gedaan.
Als er nu een rekening komt voor de periode van 15 mei (dat alle ellende begon) tot vandaag dat ik de verzekering heb opgezegd, dan zou ik dat heel schofterig vinden en ga ik er van uit dat ik nooit de verzekering had mogen verlengen zonder machtigingsformulier.

Geachte heer/mevrouw Muller,

Wij hebben de klacht in behandeling genomen. U ontvangt zsm een terugkoppeling over de afhandeling van deze klacht.

Geachte heer/mevrouw Muller,

Wij hebben de terugkoppeling gekregen dat u al eerder dezelfde klacht heeft ingediend. Deze is inmiddels afgehandeld. Hierin hebben wij ook aangegeven niet over te gaan tot het vergoeden van de telefoonkosten.

Bent u het niet eens met de beslissing? Dan kunt u binnen drie maanden de klacht voorleggen aan het KiFiD:

KiFiD
    Postbus 93257
    2509 AG Den Haag
    Telefoon: 0900 355 22 48
    E-mail: info@kifid.nl

boeboe
    In mijn klacht vraag ik niet om vergoeding van telefoonkosten, maar een oplossing voor de premie die ruim twee jaar is betaald voor een verkeerd risicoadres. Ik heb zelf aan moeten tonen dat de adreswijziging tijdig is doorgegeven. Als ik dit niet had kunnen doen, hadden jullie bij schade, inbraak of brand niet uitgekeerd terwijl er wel netjes betaald was. Dus graag eerst de tekst lezen en dan reageren.
    Beste heer/mevrouw Muller,

Bedankt voor uw reactie.
    Zojuist hebben wij bericht ontvangen dat er vandaag een e-mail naar u is verzonden over de afhandeling van uw klacht.

KiFiD
    Postbus 93257
    2509 AG Den Haag
    Telefoon: 0900 355 22 48
    E-mail: info@kifid.nl

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

boeboe
    Wel reactie van de Ohra, maar niet inhoudelijk op mijn klacht.
    Ik heb een mail ontvangen met bevestiging van opzegging, maar volgens mij lezen ze de klacht niet eens, want daar wordt niet op gereageerd.

boeboe

Ook een klacht indienen over OHRA?