Opgelost door OHRA: Foutieve telefonische opgave van het aantal schadevrije jaren autoverzekering.

Medion/Aldi

Verzekering afgesloten in 2005. Recente No-claimtrede: Trede 13.

In februari 2013 een zgn. "eigen schade" gemaakt en geclaimd.

Bij toetsing in juni 2013 bleek de premie voor mij niet meer aantrekkelijk.
Voor een offerte is opgave van het aantal schadevrije jaren noodzakelijk.
Op 10-06-13 belde ik de heer Van Mol van Ohra en vroeg hem tot tweemaal toe
welk aantal schadevrije jaren Ohra zou opgeven bij overstap naar een andere verzekeraar. De heer Van Mol verzekerde mij twee keer: " 8 schadevrije jaren ".
Verzekering ingaande 10 juli 2013 conform overgesloten.

Op 21-06-13 ontving ik van Ohra een "No-Claim/Bonus-Malus Verklaring"
met slechts 4 schadevrije jaren. Hierdoor heb ik bij de oversluiting wellicht een verkeerde beslissing genomen. Bij mijn huidige verzekeraar sta ik als leugenaar te boek.

Inmiddels al zo'n 5 keer met Ohra gebeld. Excuses genoeg, geen tegemoetkoming!

Tussentijdse schades zijn in het Ohra-systeem niet zichtbaar!

Dat tussentijdse schades (dus tussen de contractvervaldata) niet in de systemen van Ohra zichtbaar zijn, acht ik sowieso knullig en in mijn geval zonder meer laak- en verwijtbaar.

Zoals ik telefonisch ook al heb voorgesteld, vind ik een tegemoetkoming van Ohra evident. Ik denk hierbij dan aan een "verbeterde" No-Claim/Bonus-Malus Verklaring met 6 schadevrije jaren. Hierbij wordt de pijn na duidelijke de blunder van Ohra gelijk verdeeld.

OHRA
    Beste heer Runderkamp, Er is inmiddels telefonisch contact met u opgenomen. Er is uitleg gegeven over uw klacht.
    Wij hopen dat het zo naar tevredenheid is afgehandeld.Met vriendelijke groet,
    OHRA Webcare
    Medion/Aldi
    De uitleg over mijn klacht was mij al genoegzaam bekend uit de ca. 5 eerder gevoerde telefoongesprekken, waarin (naast de aangeboden excuses) mij telkens werd beloofd dat ik terug-gebeld zou worden. Het bleef oorverdovend stil!Dan blijf ik met alle stelligheid van mening dat je als consument
    op essentieel ontvangen informatie (juist!) van een verzekeraar,
    blindelings moet kunnen vertrouwen! Hoe interne systemen daartoe al dan niet zijn ingericht, is geen
    zaak voor de consument!
    Medion/Aldi
    Voor het geval dat het niet helemaal duidelijk mocht zijn:
    Ik handhaaf onverkort mijn klacht!Mijn klacht afdoen met de nadere uitleg over een niet naar behoren functionerend informatiesysteem, is voor mij duidelijk
    te kort door de bocht.
    OHRA
    Beste heer Runderkamp,
    Goed te kunnen vermelden, dat wij In onderling overleg met u tot een goede oplossing zijn gekomen.
    OHRA Webcare
    Medion/Aldi
    Mijn klacht is door Ohra tot mijn volle tevredenheid opgelost!
    Ik ben heel blij en dankbaar met deze oplossing.

Medion/Aldi

Ook een klacht indienen over OHRA?