Klacht OHRA: geweigerde aanvraag zorgverzekering

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 92831
Gebruiker
Soniavan hoorn
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Op 25 december 2014 heb ik via 'sloop de crisis' een zorgverzekering aangevraagd bij Ohra. Ik hoorde heel lang niets en heb een paar x contact met Ohra opgenomen, er werd mij steeds verteld dat het ontzettend druk was maar dat de polis vanzelf zou volgen.
Toen begin januari mijn zorgverzekeraar uit 2014 (Aevitea) de premie van januari incasseerde werd ik ongerust en ben weer gaan bellen met Ohra. Daar werd mij weer verteld over drukte en dat ik de incasso kon storneren omdat alles goed zou komen.
Nu het bericht dat ik niet verzekerd kan worden omdat ik een bet.achtstand zou hebben bij Aev. In november is idd een incasso mislukt, ivm mijn verhuizing heb ik dit over het hoofd gezien. Ik heb altijd keurig betaald, ik snap het probleem niet en voor zover ik begrijp mag een zorgverzekering nooit iemand weigeren. Ik moet nu bij mijn oude verzekeraar blijven en zou dan zeer oververzekerd zijn. Heel graag actie in deze, ik ben absoluut geen wanbetaler en zeer gedupeerd. Met een groet.

De oplossing

Ik wil dat mijn aanvraag gewoon gehonoreerd wordt. Ten eerste omdat ik geen wanbetaler ben maar door mijn verhuizing 1 maand premie over het hoofd heb gezien en ten tweede omdat geen enkele zorgverzekeraar nieuwe aanvragen mag weigeren, Ohra is voor zover ik begrijp dus in overtreding en sta ik volledig in mijn recht.

6 reacties

  1. Auteur
    OHRA
    Datum
    Geachte mevrouw Van Hoorn, We nemen uw klacht in behandeling. U ontvangt zo snel mogelijk een reactie. Met vriendelijke groet,
    OHRA Webcare
  2. Auteur
    OHRA
    Datum
    Geachte mevrouw van Hoorn,
    We hebben inmiddels een reactie via e-mail gestuurd. We gaan er van uit dat uw klacht hiermee is afgehandeld.
    Met vriendelijke groet,
    OHRA Webcare
  3. Auteur
    OHRA
    Datum
    Geachte mevrouw van Hoorn,
    We hebben inmiddels een reactie via e-mail gestuurd. We gaan er van uit dat uw klacht hiermee is afgehandeld.
    Met vriendelijke groet,
    OHRA Webcare
  4. Auteur
    Soniavan hoorn
    Datum
    Er wordt gezegd dat er is gereageerd via een mail, ik heb echter niets ontvangen. Graag zou ik deze mail alsnog ontvangen, voor alle duidelijkheid is hier mijn mailadres: soniavanhoorn@hotmail.com
    Ik hoop dat we dit snel kunnen oplossen, anders neem ik juridische stappen. Met vriendelijke groet,
    Sonia van Hoorn
  5. Auteur
    OHRA
    Datum
    Geachte mevrouw Van Hoorn,Wij hebben uw e-mailadres nogmaals doorgegeven aan de betreffende afdeling, met het verzoek de reactie nog een keer per e-mail naar u te sturen.Met vriendelijke groet,
    OHRA Webcare
  6. Auteur
    Soniavan hoorn
    Datum
    Ohra heeft tot 2 x toe gezegd mij een mail gestuurd te hebben, tot 2 x toe heb ik echter geen mail van ze ontvangen.
    Toen ik na de 2e x weer wilde reageren bleek de klacht opeens afgesloten te zijn en kon ik dus niet meer reageren op Ohra.
    Mijn volgende stap is nu een juridische.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Soniavan hoorn
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over OHRA?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen