Klacht OHRA: Ik ben onjuist door OHRA op de zwarte lijst gezet en kan nu nergens een verzekering afsluiten

Klachtnummer
# 142962
Gebruiker
RM
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Dag,
Vandaag ben ik erachter gekomen dat ik door OHRA op de zwarte lijst ben gezet (lijst van Frauders), hierdoor kan ik nergens een verzekering afsluiten.
Ik heb wel een inboedelverzekering bij OHRA lopen. OHRA heeft deze lijst gedeeld met ABN AMRO Bank, ik ben meer dan 15 jaar klant bij OHRA altijd een goede betaler geweest in september is er iets misgegaan met de bankincasso waardoor de betaling niet is overgemaakt, in dezelfde periode had ik een medische ingreep, waardoor ik ziek was en een achterstand had met administratie. OHRA heeft zonder telefonisch contact met mij op te nemen mijn autoverzekering gestopt, de betaling was wel geregeld er was geen achterstand, en mij op de lijst van fraudeurs gezet. De komende weken sta ik op markten en beurzen, ik kan alleen deelnemen als ik een verzekering heb en dat kan niet door OHRA. Ik heb contact opgenomen met OHRA en gevraagd of de zwarte lijst gedeeld wordt met andere bedrijven dat werd hardnekkig ontkend, ik heb recht op privacy.

De oplossing

Ik wil uit de zwarte lijst liever gisteren dan vandaag en ik wil weten waarom OHRA mij als een crimineel behandelt, ze hadden telefonisch contact met mij op moeten nemen, voor mij op de zwarte lijst te zetten. Ik ben meer dan 15 jaar klant bij OHRA. In het geval dat ik niet kan deelnemen aan de beurzen omdat ik geen verzekering heb dan zal de ik een financiële claim neerleggen bij OHRA. Ik wil ook weten of OHRA het recht heeft om deze onjuiste informatie te delen met ABN AMRO bank

2 reacties

  1. Auteur
    OHRA
    Datum
    Beste heer/mevrouw Mzallassi,

    We hebben uw klacht ontvangen en doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact op over de afhandeling.

    Met vriendelijke groet,
    OHRA Webcare
  2. Auteur
    OHRA
    Datum
    Geachte mevrouw Mzallassi-Ouahadi,

    Inmiddels heeft u contact gehad met de afdeling acceptatie. De verzekeringen worden herstart. Wij hebben begrepen dat uw klacht is opgelost. Fijn dat we konden helpen.

    Met vriendelijke groet,
    OHRA Webcare

Ook een klacht indienen over OHRA?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen