Klacht OHRA: OHRA verdubbeld de maandpremie zonder concrete redenen

TeddyvN

We hebben een jaar geleden onze autoverzekering overgezet naar OHRA met een heel voordelige premie. Gaandeweg het jaar reden we schade. In overleg met de schadeafdeling van OHRA toch besloten om de schade door hen af te laten handelen. Ze hebben keurig berekend wat onze nieuwe maandpremie zou worden bij het vervallen van de schadevrije jaren. Top service, dachten we toen.
Bij het verlopen van het jaar, krijgen we een bericht dat onze premie wordt verdubbeld! Een vage reden: "nieuwe inzichten in het indexeren van de risico's." Dat slaat uiteraard nergens op en vrienden die ook een OHRA autoverzekering hebben, hebben hier niets van gehoord.
Het is dus volgens ons ook niet meer dan een truc om ons te dwingen de verdubbeling te aanvaarden, of zonder schadevrije jaren te proberen elders een goedkopere premie te vinden.
We voelen ons goed opgelicht! Als ze dit netjes hadden aangekaart bij het afhandelen van de schade, hadden we uiteraard andere overwegingen gemaakt!

Gewoon de nakoming van de afspraken gemaakt bij het afhandelen van de schade.

OHRA
    Geachte heer/mevrouw van Netten,

Wij hebben uw klacht doorgezet naar de betreffende afdeling. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.

OHRA Webcare
    TeddyvN
    Hartelijk dank. Ik hoop dat dat een andere afdeling is dan de afdeling die onze email hierover behandelde, want daarvan kregen we te horen dat we er niks aan konden veranderen.
    OHRA
    Geachte heer/mevrouw Van Netten,

Er is telefonisch contact met u opgenomen en er is reeds een e-mail verzonden over de afhandeling.
    We gaan ervan uit dat het zo naar tevredenheid is opgelost.

OHRA Webcare
    TeddyvN
    Er is geen oplossing aangedragen. Er is een nieuwe email geschreven waarin het gebeuren nogmaals aan mij werd uitgelegd. Daarin is mij nog één en anders zeker niet duidelijk, dus dat heb ik beantwoord in een emailbericht.
    Ik hoop dat OHRA zelf ook geneigd is naar een oplossing te streven in plaats van alleen maar een standaard vage uitleg te sturen. Dat noem ik geen oplossing namelijk.

Ook een klacht indienen over OHRA?