Klacht OHRA: vergoeding zorg onzorvuldig
Details
Klacht
onze dochter heeft de ziekte van Crohn en had een ernstige vernauwing in de dikke darm . Het advies in het Radboud ziekenhuis was om zoveel darm weg te halen (met een open buik operatie) dat ze waarschijnlijk een blijvende stoma kreeg.We zijn op zoek gegaan naar een ziekenhuis voor een second opinion en kwamen uit op UZ Leuven. Daar hebben ze vastgesteld dat er ongeveer 50 cm uit moest en wel zo gauw mogelijk. Thuis hebben we (met spoed) alles aangevraagd en elke dag gebeld , gemaild enz. tot we op woensdagmorgen gebeld werden dat er plaats was en ze de volgende dag geopereerd werd. onderweg in de auto werd door Ohra gezegd dat er vergoed werd conform Nederlandse vergoeding. De operatie is goed gegaan en wel laparoscopies en zonder stoma.
We hebben nu wel bijna 2000.- euro moeten bijbetalen en eigenlijk vind ik dit niet
eerlijk. In Nederland had ze een openbuik operatie gekregen en een (misschien tijdelijk ) een stoma met heel veel meer nazorg , dus kosten.
Graag advies
Gewenste oplossing
Alsnog vergoeding van de hele rekeningDe Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.