Klacht OHRA: vergoeding zorg onzorvuldig

Klachtnummer
# 42761
Gebruiker
Steca
Datum
4 reacties

Details

De klacht

onze dochter heeft de ziekte van Crohn en had een ernstige vernauwing in de dikke darm . Het advies in het Radboud ziekenhuis was om zoveel darm weg te halen (met een open buik operatie) dat ze waarschijnlijk een blijvende stoma kreeg.
We zijn op zoek gegaan naar een ziekenhuis voor een second opinion en kwamen uit op UZ Leuven. Daar hebben ze vastgesteld dat er ongeveer 50 cm uit moest en wel zo gauw mogelijk. Thuis hebben we (met spoed) alles aangevraagd en elke dag gebeld , gemaild enz. tot we op woensdagmorgen gebeld werden dat er plaats was en ze de volgende dag geopereerd werd. onderweg in de auto werd door Ohra gezegd dat er vergoed werd conform Nederlandse vergoeding. De operatie is goed gegaan en wel laparoscopies en zonder stoma.
We hebben nu wel bijna 2000.- euro moeten bijbetalen en eigenlijk vind ik dit niet
eerlijk. In Nederland had ze een openbuik operatie gekregen en een (misschien tijdelijk ) een stoma met heel veel meer nazorg , dus kosten.
Graag advies

De oplossing

Alsnog vergoeding van de hele rekening

4 reacties

  1. Auteur
    OHRA
    Datum
    Beste mevrouw Steeg,Wij nemen uw klacht in behandeling. U krijgt zo spoedig mogelijk een reactie.Met vriendelijke groet,
    OHRA Webcare
  2. Auteur
    OHRA
    Datum
    Beste mevrouw Steeg,
    Wij hebben u opnieuw een brief gestuurd. Hierin staat dat wij ons standpunt niet veranderen. U heeft het tarief vergoed gekregen waarop u volgens uw restitutiepolis recht op had.
    Het spijt ons dat wij u niet positiever kunnen berichten.Met vriendelijke groet,
    OHRA Webcare
  3. Auteur
    Steca
    Datum
    Ik ben het hier helemaal niet mee eens. We hebben onderweg naar het ziekenhuis pas bericht gekregen (na vele telefoontjes
    en afschuiven) dat er vergoed werd naar Nederlandse vergoeding.
    Maak mij niet wijs dat dit zoveel scheelt.. we zijn op zoek gegaan naar een ziekenhuis die hierin gespecialiseerd is en niet naar een willekeurig (buitenlands ) ziekenhuis . Ook gingen we niet voor de lol naar België . M.vr.gr
  4. Auteur
    OHRA
    Datum
    Beste mevrouw Steeg,U bent het niet eens met ons definitieve standpunt. Wij adviseren u om uw klacht voor te leggen aan Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen. De gegevens van SKGZ zijn: Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
    Postbus 291
    3700 AG Zeist
    Telefoon: 030 69 88 360
    www.skgz.nl Meer informatie over onze klachtenafhandeling vindt u op onze website: http://www.ohra.nl/klantenservice/klachtenbehandeling.jspMet vriendelijke groet,
    OHRA Webcare.

Ook een klacht indienen over OHRA?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen