Klacht Oldenburg Auto's: niet nakomen van overeenkomst

Rene206

Onlangs heb ik bij dit bedrijf een tweedehands auto gekocht en mijn oude auto daarop ingeruild. Ik heb gemeld dat de auto een geluid maakte (meldingsplicht), de verkoper heeft alleen de auto gestart en er niet mee gereden (onderzoeksplicht). Toen ik thuis kwam, meldde hij mij telefonisch dat er een defect was aan mijn auto en dat hij 200 euro van mij wilde incasseren als tegemoetkoming in zijn reparatiekosten. Ik weiger dit te betalen omdat hij heeft getekend dat hij accoord is met het contract. Je mag als verkopende partij achteraf geen geld meer vragen van de consument. Dit staat zelfs zo in de wet! Nu wil hij mijn oude auto niet vrijwaren voordat hij het geld heeft gekregen, waardoor hij mij met extra kosten opzadelt. Hij is de deskundige en ik ben maar een leek. Dat er achteraf iets mis is waar ik geen weet van heb kan hij niet op mij verhalen.

Ik verwacht dat de auto zsm word overgeschreven en ik het vrijwaringsbewijs van hun zal ontvangen.

Wij vinden dat Oldenburg Auto's hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!