Opgelost door Olthof Consultancy: Laat niks meer van zich horen.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 63028
Gebruiker
S.A. Ober
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb een verkeersboete ontvangen en ik wilde graag met behulp van olthof-consultancy.nl bezwaar maken. Dit kan gratis want de gemaakte kosten worden verrekend met een kostenvergoeding van de overheid. Helaas is olthof-consultancy zo onfatsoenlijk om na de aanmelding niks meer van zich te laten horen. Wat is er tot dusver gebeurd:
13-01-2013 aanmelding verkeersboete en bevestiging van ontvangst door H.P. Olthof
14-01-2013 verzoek tot invullen machtiging van juridisch aanvechten boete + toelichting dat het 20-24 weken kan duren
15-01-2013 machtiging opgestuurd
09-08-2013 verzoek om voortgang nu we 30 wkn verder zijn, GEEN REACTIE
07-03-2014 verzoek om voortgang, GEEN REACTIE
12-05-2014 contact gehad met CJIB, nooit bezwaar ingediend.

Natuurlijk is mijn kans bezwaar in te dienen dankzij het niet reageren van olthof-consultancy.nl ruim verkeken.

De oplossing

Ik wil een verklaring dat zij mijn machtiging niet meer zullen gebruiken. Deze is namelijk veel te ruim opgesteld: om zich te laten vertegenwoordigen in procedures tegen boetes, parkeerbelasting, gemeentelijke belastingen en woz-aanslagen.

Een excuus omdat ze zo onfatsoenlijk zijn om niet te reageren zou fijn zijn.

Verder is het onduidelijk of mijn bezwaar gegrond zou worden verklaard, indien ja zou me dat de boete hebben bespaard. Nu heb ik deze wel moeten betalen. Een gedeeltelijke compensatie zou olthof-consultancy.nl sieren.

4 reacties

  1. Auteur
    Olthof Consultancy
    Datum
    Beste heer Ober,In reactie op uw klacht is e.a. uitgezocht, hieruit blijkt dat uw bericht van 15 januari 2013 helaas niet door ons op de gebruikelijke wijze is afgehandeld. Ik moet u daarbij wel melden dat uw berichten van 9 augustus 2013 en 7 maart 2014 niet bij ons bekend zijn.Desalniettemin is hierdoor een vervelende situatie ontstaan, waarvoor onze excuses.Zoals u zelf stelt is het onduidelijk of uw bezwaar gegrond zou worden verklaard en daar kunnen wij nu ook geen uitlating meer over doen.Anders dan u voorstelt zullen wij niet overgaan tot een gedeeltelijke compensatie, maar willen wij u - hoewel niet verschuldigd - volledig schadeloos stellen. Dit betekent dat wij u ter compensatie het volledige sanctiebedrag (249 euro) aanbieden.Wij hopen op deze manier uw klacht naar tevredenheid te hebben behandeld.Graag vernemen wij van u het IBAN nummer van uw bankrekening.
  2. Auteur
    S.A. Ober
    Datum
    Hartelijk bedankt voor de reactie. Ik hoop niet dat gmail berichten in de spam box landen. De gemiste berichtdetails zijn:
    van:
    aan:
    datum: 9 augustus 2013 20:31
    datum: 7 maart 2014 21:01
    Het aanbod om 100% tegemoet te komen waardeer ik natuurlijk zeer. Mijn IBAN: Hr S A Ober NL45 INGB 0006 6188 78
    Wat rest is het intrekken van de machtiging: een korte verklaring van geen gebruik is voldoende.
    Alvast bedankt.
  3. Auteur
    Olthof Consultancy
    Datum
    Er is geen gebruik gemaakt van de machtiging en die zal ook niet gebruikt worden. U bent nooit volledig als klant geregistreerd.
    Het document is uit onze administratie verwijderd.Ik hoop dat daarmee uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld.
  4. Auteur
    S.A. Ober
    Datum
    Het is pech dat de opstart mislukt is maar de klachtafhandeling is naar tevredenheid gegaan.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
S.A. Ober
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Olthof Consultancy?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen