Klacht OLVG: Consequente hulpweigering bij ernstige schade na complicaties THP-links.

Guus69

Consequente hulpweigering of hersteloperaties na ernstige complicaties na vervanging linkerheup vanwege osteonecrose (THP: 4/12/2015, complicaties in week 6 revalidatie).

Na de operatie kom ik in een “post-operatief delier”, eindigend in zware epileptische insulten (diagnose januari 2016, DC-klinieken). De schade is groot: de heupprothese is 1 centimeter “naverzakt” en er is schade aan 6 torquale rugwervels (T5-10). De schade wordt allereerst volstrekt niet serieus genomen en uiteindelijk pas na 6 resp. 12 mnd. ontdekt. De pijn is zo afschuwelijk dat ik uiteindelijk aan de balie orthopedie “weg raak”. Pas dan buigt de rugchirurg zich over de röntgenfoto’s en ontdekt de schade.

Er gebeurt echter niets, geen hulp, geen begeleiding of advies, geen pijnstilling. Dit terwijl ik deel neem aan een wetenschappelijke studie omdat er een nieuw materiaal is gebruikt in de heupprothese. Ik wordt wel opgeroepen voor röntgenfoto’s na 1,3,6 en 12 mnd. en correspondeer uitgebreid over de escalerende pijn en invaliditeit met medewerkers van de studiegroep. Zij proberen, vergeefs, de rugchirurg en heupchirurg samen aan tafel te krijgen. Vanaf december 2016 word ik helemaal niet meer opgeroepen voor controle-afspraken, ook al communiceer ik daarover tot vandaag de dag.

In februari 2017 begeeft ook mijn rechterheup het (ook vanwege osteonecrose, diagnose april 2015 in OLVG). Ik ben dan volledig immobiel en aan huis en bed gekluisterd. Het OLVG reageert nog altijd niet op mijn noodkreten en uiteindelijk doet de spoedpost huisartsen er een urgente oproep (U2) uit voor medische bijstand. Pas dan komt opeens een reactie van het OLVG: “Mijnheer, we hebben u altijd gezegd niet te kunnen helpen”. Dit is, zoals uit bovenstaande blijkt, volstrekt onwaar. Wél ben ik nooit geholpen en naar huis gestuurd met woorden als “Ga maar veel op bed liggen, uw lichaam zal ongeveer 1,5 jaar in shock zijn” of “Uw lichamelijk welbevinden zal nooit meer hetzelfde zijn”. Ik herhaal: vanaf het moment dat alle schade uiteindelijk in beeld is (12/2016) ontvang ik zelfs nooit meer een controle-oproep, zélfs nadat ook de rechterheup - weer 2 mnd. later - het begeeft en ik op de spoedpost terecht kom.

De zaken escaleren: andere ziekenhuizen weigeren consequent de schade van het post-operatief delier en de epileptische insulten te bekijken. Het OLVG legt me uiteindelijk een spreek- en gebiedsverbod op via een anoniem bestuur en een juridische afdeling. Ik ben nu 991 dagen radeloos van pijn.

Adequate hulp en begeleiding, hersteloperaties. Het afleggen van verantwoordelijkheid openbaar, juist ook vanwege deelname aan “medisch experiment” bij heupvervanging. Excuses.

Wij vinden dat OLVG hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over OLVG?