Klacht Omafietsonline.nl: Fiets gaat 3x kapot in 9 maanden tijd

Nora

In april 2019 een fiets besteld voor de verjaardag van mijn stiefzoon. Niet alleen werd deze te laat geleverd (na de verjaardag), na twee maanden vloog de ketting al van de fiets af. Deze hebben wij toen laten maken door erkende fietsenmaker in de buurt. Hij gaf aan dat de fiets niet goed was en dat hij verwachtte dat de ketting snel weer kapot zou gaan. De fiets kon volgens hem niet in de bovenste twee versnellingen worden gezet, omdat deze dan de ketting blijkbaar er meteen 'afduwen'.

Binnen een week ging de ketting er weer af, ook zonder deze in de bovenste versnellingen te zetten. Wij zijn toen door omafiets-online.nl doorverwezen naar hun 'filiaal' in Zaandam. Het filiaal bleek echter een soort opslag vol kartonnen dozen en wat onderdelen van fietsen, waar twee slecht Nederlands sprekende mannen waren. Na veel moeite konden we uitleggen waarom wij kwamen. Zij hebben toen was schroefjes aangedraaid en gezegd dat de fiets zo weer in orde was, maar dat de fiets nergens tegenaan mag stoten vallen. Zelf waren ze dus blijkbaar ook niet bijzonder onder de indruk van de kwaliteit van de fiets.

Nu in november 2019, weer slechts enkele maanden later, is de ketting tijdens het fietsen doormidden gebroken. Omafiets-online verwijst ons wederom door naar het filiaal in Zaandam voor reparatie. Wij hebben aangegeven geen vertrouwen te hebben in de reparatie en kwaliteit van deze fiets en een vervangende fiets of ons geld terug te willen. Omafiets-online geeft aan dat dit niet kan bij fietsen van meer dan 6 maanden oud. Wij hebben hen er toen op gewezen dat zij zelf een garantietermijn van 1 jaar hanteren.

Zojuist nog een keer gebeld met de klantenservice van omafiets-online. Hier kreeg ik te horen dat ze enkel een nieuwe ketting willen toesturen, want montage valt niet onder de garantie.

Wij willen ons geld terug, wij hebben er geen vertrouwen in dat deze fiets nog goed gaat werken.

Wij vinden dat Omafietsonline.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Omafietsonline.nl?