Klacht Omoda.nl: ondeugdelijkheid materiaal dure schoenen en oplossing van dit probleem

Machteloos@

Mijn dochter heeft in januari dit jaar schoenen bij Omoda gekocht van euro 180,00 waar zij heel erg trots op was. Helaas na een paar keer dragen verschenen er slijtage plekken op de schoenen. Bij de punten en scheurtjes in het leer aan de zijkant.
Bij goedkope / normale prijzen schoenen hebben wij dit nog nooit eerder meegemaakt. Bij zulke dure schoenen van echt leder, waar zij flink voor gespaard heeft, mag je toch wel verwachten dat het leer door en door geverfd is ipv alleen een dun laagje coating die er zo afslijt.
Dit duidt meer op ondeugdelijkheid van het materiaal dan gebruikersslijtage. De verflaag is niet correct aangebracht, hierdoor slijt het er direct vanaf en ontstaan er barstjes, scheuren aan de zijkant van de schoenen bij het lopen door het bewegen van het leer. Dus eigenlijk wordt hierbij door Omoda verteld dat de schoenen niet gedragen mogen worden anders breekt de verflaag of slijt deze eraf. Omoda heeft aangeboden om de punten te herstellen met een sneakerwhite? Onbegrijpelijk. Dit is niet te herstellen omdat de hele verflaag niet correct is aangebracht. Dit zal blijven breken en slijten. Helaas is Omoda niet bereid om ook maar iets tegemoet te komen. Zij blijven erbij dat dit gebruikersslijtage is.

Al is het maar een korting op dit product. Dat de schoenen er niet meer uitzien is duidelijk en dat ze niet meer te herstellen zijn is ook duidelijk. Zij heeft hiervan geleerd om nooit meer dure schoenen te kopen. Wat de prijs zo hoog maakt van deze schoenen vragen wij ons zeker af. Van dure schoenen mag je verwachten dat de kwaliteit wel iets hoger mag zijn dan dit. En wat service betreft had ik ook meer verwacht bij zulke dure schoenen. Bij goedkopere schoenen komt men de klant meer tegemoet. Dus prijs - kwaliteit - service verhouding bij Omoda vind ik ver te zoeken. Waarin blinkt Omoda uit?

Omoda.nl
    Goedemiddag, bedankt voor je review. Wat jammer dat de schoenen van je dochter slijten. Uit je verhaal maak ik op dat je al contact hebt gehad met onze klanten service. Klopt dit? Mocht dit niet het geval zijn, kijk ik graag met je mee of we samen tot een oplossing kunnen komen. Groetjes Amber
    Omoda.nl
    Bedankt voor je reactie. Jammer genoeg kan ik je geen andere oplossing aanbieden dan die eerder gegeven is. Mocht ik je ergens anders nog mee kunnen helpen, hoor ik het graag. Je kan dan contact opnemen met onze klantenservice. Groetjes Amber

Machteloos@
Uiteindelijke oplossing Nah ja zeg. Gewoon even reageren en uiteindelijk niets betekenen en probleem afgesloten. Nu nog bozer zeg! Had gewoon niet gereageerd dan was het ook klaar. Of wil Omoda nu net doen alsof ze service bieden door te reageren? Hou toch op zeg!