Klacht Onbezorgdvliegen: Geen geld van Onbezorgdvliegen

Klachtnummer
# 566876
Gebruiker
H.R. Dirksen
Datum
0 reacties

Details

Klacht

De geschiedenis waarom wij een klacht indienen: Sinds mijn 16e levensjaar vier ik mijn verjaardag samen met mijn beste vriendin, genaamd Puck. Wij zijn ondertussen 28 jaar, dus dat doen we al een tijdje :)
Puck is ontzettend bang voor vliegen, hoewel wij wel heel graag met haar op vakantie gaan. Onze grootste reis ooit naar Thailand stond in de planning, maar het vliegen hield haar tegen. Voor haar verjaardag heb ik samen met mijn andere vriendinnen (Lisa Marie en Sanne) een crowdfunding actie onder vrienden opgestart om zo een vliegangstcursus te kunnen betalen. Dat is gelukt! 899,- euro hebben we opgehaald en daarmee kon Puck haar vliegangstcursus doen bij 'Onbezorgdvliegen'. Deze hebben wij aan haar overhandigd op zaterdag 23 nov 2019. Helemaal top dus!
We hebben daarna onze Thailand reis durven boeken. Door corona waren haar cursusdagen niet door gegaan en onze reis kwam al dichterbij, dus heeft zij last-minute toch 1 van de 2 dagen cursus kunnen volgen. Helaas is door corona onze reis naar Thailand net niet door gegaan...
Vanuit Onbezorgdvliegen zou er contact worden opgenomen over de volgende cursusdag; dit zou een praktische dag worden waarbij Puck ook daadwerkelijk in een vliegtuig zou vliegen. Na lange tijd niks vernomen te hebben, hebben we gebeld en gemaild, maar geen gehoor. Later nogmaals geprobeerd en toen bleek ook de site verdwenen te zijn. Na een aantal herinneringsmailtjes kregen wij dan toch een bericht terug! We zouden 100 van de 899 euro terug kunnen krijgen, omdat het bedrijf blijkbaar failliet was...
Hier waren wij het absoluut niet mee eens, omdat het oneerlijk verdeeld was op deze manier. We hebben dus mailtjes terug gestuurd, met ook de vraag of wij de curator konden spreken. Echter tot de dag van vandaag geen reactie, dus ook geen geld terug.
Dus daar zitten we dan, met een nog steeds bange Puck...
Wij als vriendinnen willen het er niet bij laten zitten en schrijven daarom deze mail.
Wij hopen heeeeeeel erg dat jullie ons kunnen helpen en Puck alsnog haar vliegangst kan overwinnen zodat we naar Thailand kunnen gaan.

Met vriendelijke groet,
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Gewenste oplossing

Geld terug of volledige vliegangstcursus

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Onbezorgdvliegen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Onbezorgdvliegen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen