Klacht Online Betaalplatform: Online Betaalplatform beschermt oplichters - maak alsjeblieft geen gebruikt van dit systeem!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 400462
Gebruiker
D3rk
Datum
2 reacties

Details

De klacht

onlinepaymentplatform.com of Online Betaalplatform schermt het rekeningnummer van oplichters af waardoor oplichters sterk in het voordeel zijn.

Vooraf de koop die ik op Marktplaats wilde aangaan heb ik eerst de website van onlinepaymentplatform.com gecheckt. Enkele mooie beloftes die ik daar las zijn:

- Online Betaalplatform zorgt altijd voor een veilige website
- Continu controle op het netwerk zorg voor vroegtijdige detectie van ongewenst gedrag
- verminderen van fraude op internet
- Geverifieerde Verkopers / betrouwbare verkopers
- Meest efficiente en veilige (ver)koopervaring

Klinkt mooi he? Allemaal valse beloftes en ik ben er ingetrapt ook.

Op Marktplaats kon een oplichter echter rustig 3 weken zijn gang gaan voordat het account geblokkeerd werd. Het controle systeem werkt daar niet optimaal. Online Betaalplatform heeft het rekeningnummer goedgekeurd en netjes een groen vinkje naast gezet met 'gecontroleerd' waardoor een sterk gevoel van veiligheid wordt gecreëerd. Mooi niet dus.

Na het overmaken van het bedrag via het 'Online Betaalplatform' kon ik op mijn rekening zien waar het bedrag naar toe ging. Dit was een tussenrekening van ING welke regelmatig voor oplichtingdoeleinden wordt gebruikt. Als 'Online Betaalplatform' deze niet had afgeschermd dan had ik nooit en te nimmer dat bedrag overgemaakt.

Maar hey, als je 0,40cent moet betalen om gebruik te maken van een 'veilig' betaalplatform, dan ga ik ervan uit dat het ook ECHT veilig is.

Het gebruik van online betaalplatform beschermt oplichters en wanneer je opgelicht bent dan kunnen ze je niet helpen en verwijzen ze je naar de politie waas de oplossingrate van dit soort zaken ontzettend klein is, maar ze vragen wel geld voor het gebruik van hun 'veilige' systeem. Waardeloos!

De oplossing

Het bedrag van 120euro + 0,40cent (voor gebruik van het oplichter beschermende systeem) terug gestort krijgen. Qua aantal transacties dat ze dagelijks verwerken is dit bedrag peanuts. Zelf kan ik door arbeidsongeschiktheid niet werken en is dit bedrag ook een maand eten voor mij. Moet enorm sparen om een bedrag als deze weer vrij te krijgen.

2 reacties

  1. Auteur
    D3rk
    Datum
    Ik krijg niks te horen. Gaan we dit nog oplossen?
  2. Auteur
    Online Betaalplatform
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hartelijk dank voor uw bericht.

    Wat vervelend dat u bent opgelicht. Jammer dat u geen Gelijk Oversteken hebt gebruikt.

    Al onze verkopers zijn gecontroleerd en hoewel ook wij fraude niet helemaal kunnen uitsluiten zien we dagelijks hoeveel fraude we wel weten te voorkomen. Betalen via Gelijk Oversteken maakt je kans op fraude zo klein mogelijk. U heeft daarnaast 7 dagen de tijd om aan te geven of u het pakket wel of niet hebt ontvangen.

    Vertrouwend je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Online Betaalplatform

Uiteindelijke oplossing

Auteur
D3rk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt geen oplossing aangeboden. Ondanks dat ik geld betaal voor het gebruik van een 'veilig' online betaalsysteem wil marktplaats mij niet tegemoetkomen. Daarnaast creëert marktplaats een vals gevoel van veiligheid door een account van een oplichter te voorzien van groene vinkjes wat suggereert dat het allemaal gecontroleerd is. Hiermee beschermt marktplaats oplichters en trappen mensen erin door de schijnveiligheid die gecreëerd is. Graag wil ik mijn geld terug want ik heb immers betaald voor jullie betaalsysteem
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Online Betaalplatform?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen