Klacht Online Betaalplatform: Onlineplatform toch niet zo veilig als ze pretenderen

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 412071
Gebruiker
Klooster
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik ben niet tevreden over de wijze waarop het Online Platform mij heeft "beschermd" op Marktplaats. Ik heb voor de service betaald en een deel van die service wordt als volgt omschreven: "You want a secure and scalable platform with trustworthy sellers." en dat is dus niet het geval gebleken. Op mijn vraag om mij alsnog schadeloos te stellen, wordt negatief gereageerd omdat ik niet geen gebruikt heb gemaakt van "veilig oversteken". Wat maakt dat ze twee services aanbieden al er eentje niet veilig is?

De oplossing

Ik wil dat ze het bedrag wat ik op hun tussenrekening heb gestort naar mij terugstorten omdat ze in gebreke zijn gebleven.

2 reacties

  1. Auteur
    Klooster
    Datum
    Zoals iedereen kan zien, is er 0 reactie geplaatst. En dat terwijl ik de volgende reactie van klachtenkompas heb ontvangen: “Online Betaalplatform is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.”
    Jammer dat betaalplatform niet de moeite neemt om een nette reactie via dit medium te plaatsen.
  2. Auteur
    Online Betaalplatform
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste,

    Hartelijk dank voor uw bericht.

    Vervelend om te horen dat de verkoper het product nog niet heeft verstuurd. Helaas kunnen wij het geld niet vasthouden, dit betalen wij de volgende werkdag uit.

    Zoals mijn collega op 26 december 2019 heeft aangegeven in tkt_f23bfbb1f590.

    Wij controleren alle gebruikers voordat ze als verkoper op ons platform worden toegelaten. Helaas kunnen we daarmee niet alle fraudeurs uitsluiten. Daarom bieden we ook aanvullende de dienst Gelijk Oversteken aan.

    We monitoren echter wel alle transacties en meldingen. Zodra een melding is ontvangen (zoals die van u) wordt de verkoper direct geblokkeerd voor andere transacties totdat de melding eventueel wordt opgelost. Hiermee houden wij het platform zo veilig als mogelijk en wordt het iedere dag veiliger. Echter in uw geval bent u helaas de eerste melding geweest van deze verkoper en heeft deze niet gereageerd op ons contactverzoek.

    In het ticket is aangegeven als u van mening bent dat ik u onvoldoende heb geholpen, danwel dat de betaaldienst die u heeft afgenomen niet voldoet aan de voorwaarden die wij met u hebben afgesproken, dan kunt u een formele klacht indienen.

    U heeft echter gebruik gemaakt van onze betaaldienst en die hebben wij mijns inziens correct uitgevoerd. Wij hebben de betaling correct verwerkt.

    Daarnaast heeft u we zelf voor gekozen om geen gebruik te maken van Gelijk Oversteken, dus u zult daar ook geen aanspraak op kunnen maken.

    Zoals aangeven betreur ik dat u slachtoffer bent geworden van een fraudeur, helaas kan ik daar verder niets in betekenen naast het blokkeren van deze gebruiker.

    Met vriendelijke groet,
    Online Betaalplatform

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Klooster
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt geen oplossing geboden, enkel geschermd met het feit dat het betaalplatform geen blaam zou treffen. Er wordt geschermd met de dienst "gelijk oversteken" en er wordt niet ingegaan op mijn klacht. Het antwoord van het betaalplatform geeft mij de indruk dat er tijdens het email-verkeer informatie niet goed is over gekomen of niet goed is gelezen. Het is marktplaats die mij een bericht heeft gestuurd dat de verkoper geblokkeerd is vanwege vermoedelijke fraude, het betaalplatform heeft daar geen proactieve rol in gespeeld. De veiligheid die het betaalplatform biedt door aan te geven dat ze met verifieerde verkopers werken stelt blijkbaar niets voor. In ieder geval zal ik geen gebruik meer maken van de dienst, en ik zal ook anderen adviseren om dat niet te doen, een dure les....
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Online Betaalplatform?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen