Klacht Online Payments Foundation: Stop met faciliteren en het makkelijker maken van online fraude uit eigen belang.

Jaap112

Online Payments Foundation faciliteert online fraude door anonieme betalingen te faciliteren zonder een fatsoenlijke klachtenprocedure; dit in tegenstelling tot andere betaaldienst-leverancier die wel transparant zijn en het ontvangende IBAN nummer in de transactie-omschrijving noemen.

Een genoemd excuus hiervoor is de aanvullende 'up-sell' kopersbescherming-dienst van OPF, waarbij de betalende partij zogenaamd wel beschermd wordt, mits er extra betaald wordt.

Hiermee komt OPF m.i. zowel haar wettelijke alswel haar maatschappelijke verplichtingen niet na en faciliteert niet alleen fraudeurs, het maakt het zelfs onnodig makkelijk voor hen. OPF zou haar verantwoordelijkheid moeten nemen en niet de identiteit van de ontvanger onnodig afschermen, maar transparent zijn.

1) Wees transparent en vermeld de ontvangende IBAN partij in het transactie kenmerk om fraude te stoppen
2) Incorporeer een fatsoenlijke klachtencommissie
3) Stop met de ongegronde en oneigenlijke uitingen van 'een veilig betalingsplatform'; de huidige dienst benadeelt kopers t.o.v. directe iDeal betalingen en andere betalingsleveranciers en faciliteert fraude. Met andere woorden; de service is slechter dan de marktstandaard

Wij vinden dat Online Payments Foundation hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Online Payments Foundation?